Dit is hoe ondernemers privé en zakelijk scheiden met sim only

Laatst bijgewerkt: 08-07-2021 13:00:07

Persbericht - Voor elke ondernemer is de mobiele telefoon een onmisbaar stuk gereedschap. Je staat er klanten, collega’s en leveranciers mee te...

Voor elke ondernemer is de mobiele telefoon een onmisbaar stuk gereedschap. Je staat er klanten, collega’s en leveranciers mee te woord, checkt er je e-mail mee en googelt heel snel de dichtstbijzijnde lunchroom. Een zakelijk abonnement gebruik je alleen voor zakelijk doeleinden, om dat ook zo te houden kiezen steeds meer ondernemers voor een zakelijk sim only abonnement. Op die manier schakel je heel makkelijk over van zakelijk naar privé en terug op je telefoon. Maar zoek je dan de goedkoopste sim only of kijk je ook naar de voorwaarden? Als je een sim only neemt heb je wel een eigen telefoontoestel nodig met e-sim waardoor je meerdere abonnementen op een toestel kunt afsluiten. Voor een zakelijk sim only abonnement heb je drie verschillende keuzemogelijkheden. Of je kiest voor een bepaalde bundel per maand tegen een vaste prijs, of je neemt een jaarabonnement waarbij je het hele jaar elke maand een vaste bundel krijgt, of je gaat voor een jaarabonnement waarbij je elke maand kunt rekenen op een vaste bundel en tegelijkertijd het contract maandelijks op kunt zeggen.

Zakelijk en privé

In principe zijn een zakelijk en privé en sim only abonnement precies hetzelfde. Het verschil zit ‘m in het feit dat op de factuur van je zakelijke abonnement de naam van je onderneming staat. Het is ook mogelijk dat je meerdere telefoonnummers beheert en voor al deze nummers een aparte factuur krijgt. Op die manier weet je precies wat de kosten zijn van de afzonderlijke telefoonnummers.

Flexibel aan te passen

Nog een groot voordeel van een zakelijk sim only abonnement is het feit dat je deze altijd aan kunt passen als je gebruik verandert. Wanneer je een bepaalde maand bijvoorbeeld verwacht dat je meer belminuten en MB’s nodig hebt kun je je bundel eenvoudig verhogen. Op die manier past je sim only abonnement altijd bij jouw manier van ondernemen.

Elke medewerker een eigen sim only

Om ervoor dat je het mobiele gebruik van medewerkers kunt monitoren en bijsturen is een sim only ideaal. Als je eenmaal weet welke bundel bij een medewerker past kun hier je abonnement op aanpassen. Dat kan echt in een paar minuten als dat nodig is. Het is ook mogelijk om het abonnement van medewerkers op hun eigen naam te zetten zodat ze er ook zelf verantwoordelijk voor zijn. Vaak kun je flink besparen als je tegelijkertijd meerdere zakelijke sim only abonnementen afsluit.