Geen producten in je winkelwagen.

De ideale leaseauto voor elk type

Laatst bijgewerkt: 01-10-2021 09:36:48

Persbericht - Het rijden in een leaseauto is voor ieder type medewerker anders. Alleen al het verschil tussen woon-werkverkeer en dagelijks op de weg zitten onderweg naar klanten is heel groot. Dat betekent dus ook dat er verschillende modellen voor verschillende types geschikt zijn. Hoe weet je dan wat voor jou de geschikte auto is? Aan de hand van een aantal stappen is dat gemakkelijk te bepalen. Toets de auto aan de voorwaarden die je hebt als werkgever en medewerker. Zo kom je erachter welk model hier het best bij past. Dit werkt op de volgende manier.

Veel of weinig rijden?
Het begint allemaal met de hoeveelheid kilometers die je rijdt. Wanneer je er weinig mee rijdt, bijvoorbeeld dagelijks minder dan 50 kilometer heen en weer, dan betekent dat eigenlijk ook al dat er veel minder zaken nodig zijn. Dit kan het leasen direct al een stuk voordeliger maken. Denk bijvoorbeeld aan occasion leasen. Doe dan wel een kentekencheck om even na te gaan of de auto wel helemaal in orde is. Op die manier kan je dan zorgen dat je veel voordeliger uit bent als medewerker en werkgever. Ook nieuwe modellen zonder extra’s kunnen goed passen hierbij.

Wel of niet privé gebruiken?
Een andere belangrijke factor is of je de auto voor meer dan alleen zakelijke doeleinden gebruikt. Wanneer je bijvoorbeeld ook met je gezin in het weekend de boodschappen doet of naar de sportclub rijdt, dan is een wat ruimer model wel een goede optie. Het is dan fijn om te weten wat er allemaal mogelijk is. Bedenk je wel dat dit ook kosten met zich meebrengt. Aan de andere kant geeft dit je wel de mogelijk om precies in het soort auto te rijden dat past bij jou en jouw gezin. Dat is net zo belangrijk.

Welke functie heb je?
Wanneer je het meer op de zakelijke functie die de auto heeft betrekt, dan kan dat natuurlijk ook tot allerlei andere keuzes leiden. Zo is een monteur vaak gebaat bij het gebruik van een bus waarin alle materialen en gereedschappen passen. Een vertegenwoordiger heeft graag een model met wat meer comfort om wat gemakkelijker de vele kilometers op de weg te kunnen verwerken. Er zijn zo dus heel veel verschillende opties om heel veel verschillende redenen. Ga altijd op zoek naar datgene wat het best past bij wat je doet. Daar heeft iedereen dan ook voordeel van.

Passend bij je rijervaring
Tot slot is er nog je eigen rijervaring. Het is ook wel heel belangrijk om een auto te kiezen die past bij de mate van ervaring die je op de weg hebt. Ligt de tijd van auto theorie examen oefenen nog maar net achter je en heb je sinds kort je rijbewijs? Dan is het misschien wel wat slimmer om in een ander soort auto te rijden. Eentje waarin je veel overzicht hebt en die je goed beheerst bijvoorbeeld. Ook dit soort zaken moeten meegenomen worden als er gezocht wordt naar het ideale model om te leasen.