De beste tools om thuis te werken

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:30

Persbericht - Het coronavirus breidt zich in rap tempo uit in Nederland en dat betekent dat het grootste gedeelte van de mensen voorlopig thuis werkt. Bij thuiswerken komen hele andere dingen om de hoek kijken dan bij werken op kantoor. Eventjes aan het bureau van je collega staan is er niet meer bij.

Een geluk bij een ongeluk: het is 2020 en werken op afstand is allang geen unicium meer. Bij Destiny werken we al enige tijd regelmatig vanuit huis en onze werknemers hebben dan ook de juiste tools tot hun beschikking. Wij delen onze favorieten met je.

​Microsoft Teams

Microsoft Teams is bijna niet meer weg te denken uit het kantoorleven. Met Microsoft Teams kun je online vergaderen, bestanden delen en chatten. Wij gebruiken het onder andere om teammeetings tussen onze verschillende locaties op te zetten, aangezien we locaties in België, Zuid-Limburg en Noord-Brabant hebben. Dit bespaart een hoop tijd en is ook nog eens goed voor het milieu.

Slack

Slack is een van de meest populaire communicatietools binnen ons kantoor. Het is webbased, beschikbaar op desktops, laptops en mobiele apparaten waardoor onze mensen overal en wanneer ze willen met elkaar kunnen chatten. Slack vervangt e-mails, chatrooms en privéforums en zorgt ervoor dat de fysieke afstand tussen onze kantoren eigenlijk even wordt vergeten.

Cloud telefonie

Bovenstaande tools zijn vooral voor extern gebruik, maar wat doe je als je nu thuis moet werken en toch bereikbaar wilt zijn voor klanten? Het is begrijpelijk dat je klanten en zakenrelaties liever niet je mobiele privénummer geeft. Gelukkig bestaat hier een mooie oplossing voor: cloud telefonie. Cloud telefonie betekent eigenlijk dat je belt over internet en dus niet meer bent gebonden aan een telefoniecentrale op locatie of een vast toestel. Thuis, onderweg of op een flexplek: je bent gewoon zakelijk bereikbaar.

Office 365

We kunnen niet meer zonder de cloud. Ken je die tijd nog dat je bestanden over moest zetten op een USB-stick of ze naar jezelf moest mailen om toegang te krijgen vanaf een andere computer? Met Office 365 hoeft dat niet meer. Je slaat alles op in de cloud en kunt overal bij je bestanden.

Met bovenstaande tools hoeft thuiswerken echt geen beperkingen meer te hebben. Ze maken je leven niet alleen makkelijker, ze zijn vaak ook noodzakelijk. Wanneer we niet meer makkelijk bij een collega aan het bureau kunnen staan, moeten we de lijntjes kort houden. Dat kan met bovenstaande tools.