Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Dé aanbieder worden in je omgeving met local SEO

Laatst bijgewerkt: 07-09-2020 13:15:47

Persbericht - Waarom inzetten op lokale SEO? Wist je dat consumenten steeds meer zoeken op een bepaalde zoekterm, gecombineerd met een stad,...

Waarom inzetten op lokale SEO?

Wist je dat consumenten steeds meer zoeken op een bepaalde zoekterm, gecombineerd met een stad, of met ‘dichtbij’ en ‘in de buurt’. Volgens cijfers van Google, zijn het aantal lokale zoektermen in zo’n twee jaar vervijfvoudigd. Ook specifieke, lokale zoekresultaten worden steeds belangrijker. Zo zoeken consumenten bijvoorbeeld niet alleen op ‘tuincentrum’, maar ook op ‘tuincentrum Amsterdam’ en ‘tuincentrum Amsterdam open op zondag’. Door specifiek in te zetten op deze zoektermen, kun je een bepaalde groep consumenten heel duidelijk targetten. Je kunt uiteraard adverteren op deze termen, maar het is ook een aanrader om specifieke landingspagina’s aan te maken, om zo hoog te scoren in Google als potentiële klanten op zoek gaan naar je service/product.

Een bedrijf die dit goed oppakt, is ThePhoneLab. Dit bedrijf startte ooit in Amsterdam, waar ze al snel goed scoorden op de zoekterm ‘iPhone reparatie Amsterdam’ door in te zetten op local SEO. Dit bracht zoveel succes, dat ze ook winkels openden in naburige steden. Als een consument in Noord-Holland een iPhone issue heeft en googelt op termen zoals ‘iPhone reparatie Haarlem’, ‘iPhone reparatie Utrecht’, ‘iPhone reparatie Amstelveen’ of ‘iPhone reparatie Hoofddorp’, vinden ze ook makkelijk de winkel of winkels in de buurt. De site is ook zo geoptimaliseerd, dat de potentiële consument snel en makkelijk een afspraak kan vinden én direct de prijs ziet. Zo zijn er geen onduidelijkheden, waardoor consumenten de site minder snel verlaten.

Aan de slag

Wil je met je bedrijf ook lokaal beter scoren? Duik dan in de zoekwoordenplanner van Google Ads en ontdek waarop in jouw buurt wordt gezocht. Combineer je belangrijkste diensten of producten met de stad of de provincie waar je bedrijf of winkel gevestigd is en maak hiervoor duidelijke landingspagina’s, vol informatie. Vergeet ook je Google My Business-account niet, geef hierin duidelijk aan waar je winkel of bedrijf is gevestigd. Zo kent Google deze informatie en kun je worden weergegeven als iemand bijvoorbeeld ‘verfwinkel in Haarlem’ zoekt. Als je na een tijdje dé verfwinkel in Haarlem wordt, kan het zelfs zijn dat Google je rechts groter zal uitlichten als iemand zoekt op deze term. We wensen je alvast veel succes en hopen dat je de aanbieder in je buurt wordt!