Buckaroo biedt retailers internationale betaaloplossing met AfterPay

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:35

Persbericht - Utrecht, 18 april 2019 - Online shoppen ontwikkelt zich sterk en daarmee ook de betaalvoorkeur van de consument. Meer dan 20% van de Nederlandse online shoppers gebruikte een achteraf betaalmethode in het laatste kwartaal van 2018, zo blijkt uit recent onderzoek van Gfk. Als reactie hierop hebben achteraf betaalmethode AfterPay en betaalprovider Buckaroo hun samenwerking verstevigd. Retailers kunnen nu AfterPay aanbieden in 5 landen vanuit één contract met Buckaroo.

Direct activeren
Het aantal handelingen om als retailer AfterPay te integreren in de check-out is geminimaliseerd, zowel op administratief als op technisch vlak. In het verleden was het nodig een aparte overeenkomst met AfterPay te sluiten. Vanaf heden is dat niet meer het geval. Buckaroo is reseller en verzorgt de gehele aanmelding, integratie, reconciliatie en uitbetaling voor haar klanten.

Internationale groei en cross-bordermogelijkheden
Webwinkels kunnen nu behalve in Nederland, ook in 4 andere landen achteraf betalen aanbieden: België, Duitsland, Oostenrijk en Finland. Denemarken, Noorwegen, Zweden en Zwitserland volgen later dit jaar.

“We are happy to intensify our collaborations with Buckaroo. With the improved capabilities in our extended partnership, merchants are now able to access new regions, enjoy a faster and simplified onboarding process and reduce time spent on day-to-day operations. Everything with one simple integration and one contract with Buckaroo”, Fredrik Gustafsson, VP Nordics & International Partnerships, AfterPay.

“Het partnership brengt grote voordelen met zich mee voor onze klanten. De onboarding gaat sneller, er is altijd een totaaloverzicht van de crossborder AfterPay-transacties, een vernieuwde API en gecentraliseerde billing. Buckaroo en AfterPay zijn twee sterke merken in het eCommerce-landschap en deze positie willen we met de nieuwe samenwerking verstevigen”, aldus Maurits Dekker, CCO Buckaroo.

Over Buckaroo en AfterPay
Buckaroo en AfterPay zijn beiden van origine Nederlandse organisaties. Buckaroo is als PSP sinds 2005 actief in Nederland, met haar uitgebreide betaalplatform zorgt het dagelijks voor de afhandeling van (online) transacties voor meer dan 5.000 klanten.

Het in 2010 opgerichte AfterPay, onderdeel van Arvato Bertelsmann, is inmiddels actief in 9 Europese landen. AfterPay zag haar marktaandeel in 2018 met 25% stijgen en is de op drie na meest gebruikte betaalmethode in de Nederlandse e-commerce. Online shoppers kunnen betalen met AfterPay in ruim 5.000 webwinkels. Meer dan 4 miljoen Nederlanders hebben een keer gebruik gemaakt van AfterPay.

De genoemde cijfers over de Nederlandse online consumentenmarkt zijn afkomstig uit de Thuiswinkel Markt Monitor. Dit is een rapport van Gfk, Thuiswinkel.org en PostNL, gebaseerd op consumenten- en retailonderzoek dat vier keer per jaar wordt gepubliceerd.

Meer informatie op: https://buckaroo.nl/oplossingen/betaalmethoden/afterpay