Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

5 tips waar je aan moet denken als je op een beurs staat

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:13

Persbericht - Aanwezig zijn op een beurs is een geweldige manier om nieuwe potentiële klanten in aanraking te brengen met je dienst of product. Maar om ervoor te zorgen dat je die potentiële klanten ook daadwerkelijk bereikt, zijn er wel een aantal zaken waar je aan moet denken tijdens de voorbereidingen. We geven je een aantal handige tips zodat jij straks goed voorbereidt op die beurs staat!

1. Zorg dat je opvalt

Een stand met een simpele houten tafel waar wat producten op gepresenteerd staan trekt natuurlijk minder aandacht en ziet er daarnaast niet echt professioneel uit. Zorg er dus voor dat je jouw stand zo professioneel mogelijk neerzet en op hetzelfde moment het oppervlak zo optimaal mogelijk gebruikt. Schaf een opvouwbare partytent aan die je op de beurs in no-time op kunt zetten om jouw stand direct tot een bezoek waardig onderdeel neer te zetten. Zo val je gegarandeerd op!

2. Gebruik verlichting

Of je nu overdag of vroeg op de avond op de beurs staat: wat extra verlichting zorgt er niet alleen voor dat je zichtbaar bent maar ook dat je stand opvalt ten opzichte van de concurrenten. Zorg voor verschillende soorten verlichting (waaronder sfeerverlichting en taakverlichting) en laat eventueel een lichtplan opstellen door een professional. Zo weet je zeker dat je zowel jouw stand als jouw producten op de juiste manier uit licht.

3. Vergeet de promotionele materialen niet

Laten we ook vooral de promotionele materialen niet vergeten: ontzettend belangrijk. Denk niet alleen aan de standaard flyers en visitekaartjes (hoewel die natuurlijk wel belangrijk zijn) maar overweeg ook wat opvallende promotionele materialen zoals bijvoorbeeld een banner die je tegen de achterkant van je partytent kunt spannen. Zorg er natuurlijk ook voor dat je promotionele materialen in herkenbare huisstijl gepresenteerd worden.

4. De huisstijl

Niet alleen je promotionele materialen maar ook de rest van de stand én de medewerkers die de onderneming representeren moeten in dezelfde stijl aangekleed zijn. Is oranje bijvoorbeeld een belangrijke en aanwezige kleur in je huisstijl? Laat deze kleur dan ook in je stand terugkomen. Laat de medewerkers bijvoorbeeld een oranje stropdas dragen, zorg voor oranje accessoires en leg de oranje visitekaartjes op een goed zichtbare plek.

5. Give-aways

Beursbezoekers zullen jouw onderneming beter onthouden wanneer ze fysiek iets in de handen krijgen dat ze later eventueel mee naar huis kunnen nemen. Denk niet alleen aan een visitekaartje maar ook aan creatieve manieren om bezoekers aan jouw onderneming te laten denken. Een bedrukte USB stick bijvoorbeeld met logo en boodschap in combinatie met een flyer en visitekaartje. Zo wordt er iedere keer wanneer de give-away gebruikt word weer even aan je onderneming gedacht.