Persbericht - Klanten verwachten tegenwoordig steeds vaker een 24/7 dienstverlening van bedrijven. Op online gebied is dit relatief eenvoudig te realiseren, maar op offline gebied is dit vaak lastiger. Denk bijvoorbeeld aan een telefonische bereikbaarheid in de avonduren of weekenden. Om klanten 24/7 telefonisch te woord te staan moet u mankracht én tijd hebben. Dat kunt u dus als ZZP'er of kleine ondernemer niet alleen. Er zijn oplossingen die uw bedrijf in een handomdraai 24/7 telefonisch bereikbaar kunnen maken voor klanten. Een 'Antwoordservice' of 'Telefoonservice' zijn services die als het ware uw persoonlijke receptioniste op afstand zijn. Uw telefoon wordt voor en namens uw bedrijf opgenomen door ervaren telefonistes, die vervolgens een terugbelnotitie voor u achterlaten. Hieronder de vijf voordelen van een antwoordservice op een rij.
Een Antwoordservice zorgt er voor dat uw bedrijf altijd telefonisch bereikbaarheid is. Vaak is telefooncontact het eerste contact dat een klant met uw bedrijf heeft. Geen klant zit namelijk te wachten op lange wachtrijen, onbereikbaarheid of slechte klantenservice. Klanten vinden het immers prettiger om persoonlijk contact te hebben met een vriendelijke telefoniste dan het per mail afdoen van de vraag. Tevens maakt een persoonlijke telefoniste een goede professionele indruk van uw bedrijf.
U kiest ervoor wanneer u bereikbaar wilt zijn. Dit kan zowel gedurende kantoortijden, als op vaste tijdstippen in de week of weekend en als overflow op het moment dat het druk is. Zo bent u altijd bereikbaar. Wel zo’n prettige gedachte wanneer u na vijven de deur van uw onderneming dichttrekt of tijdens het weekend.
Doordat u altijd bereikbaar bent, bent u altijd op de hoogte van de klantsituaties. Telefonische gesprekken worden opgenomen en u ontvangt een heldere terugkoppeling van het gesprek. Doordat de antwoordservice de rol van uw front-office overneemt, heeft u meer tijd voor uw core business. Dus groei!
Het kan voorkomen dat klanten vragen hebben over uw product of dienst, of graag meer informatie willen. Het is dan fijn wanneer zij snel geholpen worden. Bij geen gehoor is de kans groot dat ze naar een andere aanbieder stappen. De antwoordservice zorgt ervoor dat aanvragen van klanten in goede handen komen. Zo voorkomt u het missen van omzet!
In geval van nood of een spoedgeval kan er direct actie ondernomen worden, zonder dat u daarover na hoeft te denken. Ook na kantoortijden kunnen er calamiteiten voordoen, waardoor u niet altijd direct aanspreekbaar bent. Een antwoordservice zorgt ervoor dat iedere melding wordt gefilterd en doorgezet naar de juiste medewerker of dienstdoende partij.
Ervaar zelf het gemak van een telefoonservice met Places Antwoordservice. Places.nl staat 24/7 klanten van uw bedrijf te woord, waardoor geen enkel telefoontje wordt gemist. De telefoon wordt beantwoord door professionele en deskundige call-agents die volgens een gepersonaliseerd belscript klanten te woord staan. Zo worden uw klanten altijd vriendelijk te woord gestaan. Na ieder behandeld gesprek ontvangen bedrijven van Places Antwoordservice een e-mailbericht met daarin de informatie van het telefoongesprek. Zo kunt u lekker ondernemen en hoeft u zich geen zorgen te maken over uw telefoon.
Foto: Canva