“We spreken de taal van onze klanten, weten waar ze mee bezig zijn en bieden oplossingen waarmee ze verder komen. Bijvoorbeeld bij het versnellen van hun digitale transformatie of het aanleggen van een dataplatform”, zegt Berry in ’t Veld, directeur Digital Business Solutions bij Centric, dat met ruim drieduizend medewerkers werkt voor overheden en bedrijven in onder meer de retail & logistiek, industrie en financiële sector.
“We versterken onze klanten in hun bedrijfsvoering door actief mee te denken met hun strategieën en vervolgens aan te sluiten met ons portfolio. Vanzelfsprekend kunnen klanten rekenen op oplossingen die vlekkeloos draaien en die vierentwintig uur per dag, zeven dagen in de week beschikbaar zijn”, gaat hij verder. “Dat is de basis van de dienstverlening. Daarnaast willen we waarde creëren voor onze klanten door verder te gaan dan het voldoen aan de afgesproken KPI’s. We kijken altijd hoe we de IT-ondersteuning kunnen verbeteren en zo onze klanten, met onze brede kennis van IT, vooruit kunnen helpen.”
Kennissessies
Centric kán verdergaan dan de KPI’s, omdat het weet wat de klant van de klant wil en wat er speelt in de markt, vervolgt Berry. “We organiseren kennissessies en praten veel met klanten, zowel bestaande als potentiële. Zo leren we van elkaar en weten we wat er speelt in organisaties en in de markt. We zijn echt een sparringpartner. Voor de technische kant houden we regelmatig de kennissessies, vaak samen met andere IT-aanbieders en partners. Het gebeurt steeds vaker dat we met een gezamenlijke oplossing komen.”
Nederlandse servicedesk
Ook onderscheidend is volgens Berry de focus op klantgerichtheid. “We staan dag en nacht paraat voor de klant.” De markt herkent die focus, gelet op de uitkomsten van grootschalig onderzoek onder zakelijke beslissers, waarin Centric hoog scoort op dit punt. Extra pluspunt is dat Centric hybride-cloudoplossingen biedt, waarbij data en applicaties zowel in de public als in een lokale Nederlandse private cloud kunnen worden gehost. “Vanwege de geopolitieke ontwikkelingen neemt de vraag naar lokale oplossingen toe.” Wat ook altijd lokaal is gebleven, tegen de trend in, is de servicedesk. “We hebben een Nederlandstalige servicedesk, in Nederland. We vinden het belangrijk om dicht bij de klant te staan.”