Wat speelt er binnen jouw doelgroep? Dat is essentieel om te weten als je wilt inspelen op behoeftes en om kwalitatieve leads te genereren. Daarom is Personio een samenwerking aangegaan met MT/Sprout.
Het doel
Personio is de moderne alles-in-één HR-oplossing voor het mkb. Ze wilde een beter inzicht krijgen in hun doelgroep om daar beter op in te kunnen spelen. Deze kennis wilden zij inzetten om nieuwe klanten te werven. Het doel hierbij is om binnen 4 maanden 100 leads te werven via de kanalen van MT/Sprout.
Het plan
Om de doelgroep beter te leren kennen hebben wij een onderzoek uitgezet naar de uitdagingen die bij hun klanten spelen. Op basis van de uitkomsten van dat onderzoek zijn vervolgens whitepapers geschreven die ingezet kunnen worden voor leadgeneratie.
De uitkomst
Voor het onderzoek hebben we 154 respondenten gevonden, waarvan 100 binnen de doelgroep van Personio paste. Dit waren HR-beslissers in een bedrijf met 50 – 1000 fte. Met de whitepapers die aan de hand van dit onderzoek zijn geschreven is binnen 2 maanden het doel bereikt voor het aantal leads dat was gesteld.