Learning Accelerator
Je leert in acht modules een scala aan gewenste vaardigheden: van productontwikkeling, data analytics en online marketing. Over didactische storytelling, design thinking en agile projectmanagement. En hoe je een business case bouwt en een leerlijn opzet. Je krijgt les van vak-experts en innovatie coaches. Je gaat op werkbezoek en werken in teams aan real life business challenges.
Wat ga je leren?
Als deelnemer stel je je eigen leerdoelen op en volg je een persoonlijk leerpad. Jouw persoonlijke coach en vak-experts begeleiden je daarbij. Je coach helpt je bij de vertaling van theorie naar business challenge.
Leerdoelen overall zijn:
- Kritisch en creatief nadenken bij problemen oplossen
- Oefenen in sociale vaardigheden in teamverband
- Pitchen en presentatievaardigheden in teams en bij opdrachtgevers
Module 1: Mindset
- Herkennen van disruptive innovatie
- Inzicht in digitale transformatie
- Toepassen van digitale tools in processen
- Agile kunnen inspelen op omgeving en omstandigheden
- Herkennen en kunnen inzetten van gepersonaliseerde en social learning in leeroplossingen
Module 2: Strategie
- Identificeren van (online) verdienmodellen
- Adviseren in het kiezen van het passende model
- Toepassen van de Lean startup methode
- Uitvoeren van een haalbaarheidsstudie en concurrentieanalyse
- Aan de hand van experimenten en data bepalen welke (learning) oplossing de juiste is
- Leren data-driven beslissingen te nemen in ondernemen
Module 3: Customer discovery
- Uitvoeren doelgroepanalyse en maken van persona’s
- Uitvoeren experimenten en testen van aannames
- Interviewen van de juiste doelgroepen
- Analyseren van interviews en data uit onderzoek
Module 4: Technologie
- Praktisch vaardigheid ‘Computational thinking’: creatief denken en inzetten van digitale tools om een probleem op te lossen.
- Kennis opdoen over de laatste stand van ICT en informatietechnologie
- Oefenen met software applicaties, content en video techniek
- Zelf ontwerpen en ontwikkelen van video, content en micro learning
Module 5: Proces
- Inzicht in Performance support en 70:20:10
- Kennis over leerstijlen en adaptieve cursusontwerpen
- Ontwerpen en ontwikkelen van chatbots, screencasts, podcasts, infographics en andere learning elementen
- Identificeren van processen en leren optimaliseren
- Leren de scrum-methode toe te passen
Module 6: Groei en marketing
- Kennis over growth hacking en selecteren van de toepassing voor jouw casus
- Identificeren van marketingkanalen en uitvoeren van experimenten
- Inzicht in de customer journey en aanscherpen van de waardepropositie
- Kiezen van de juiste content-strategie
- Leren toepassen van storytelling
- Analyseren customer engagement en converteren data
Module 7: Business modelling
- Inzicht in en kennis over user experience en een goede gebruikersvriendelijkheid
- Een Minimum Viable Product (MVP) maken en testen
- Presenteren van je bevindingen aan opdrachtgevers