Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Pricing

Pricing is een van de belangrijkste manieren om de winst van een bedrijf te verhogen en tegelijkertijd het aspect dat het minst goed begrepen wordt. Veel leidinggevenden die verantwoordelijk zijn voor pricing vertrouwen op hun buikgevoel, assumpties, experimenten of een simpele kost-plusstrategie om de prijzen te bepalen. Op die manier wordt een significant deel van de gecreëerde waarde echter niet gecapteerd en inkomsten mislopen. Tijdens deze interactieve opleiding ontwikkelen en implementeren de deelnemers een doordachte prijsstrategie om meer waarde te capteren.

Gedurende 3 dagen zet je conceptuele kaders om in casestudy’s, wissel je ervaringen en inzichten uit met een getalenteerde groep deelnemers en bepaal je het onderwerp van jouw eigen pricing challenge. Tijdens deze challenge pas je de nieuwe kennis toe op je eigen bedrijf, waardoor je met een betere prijsstrategie en een concreet actieplan meer waarde zal kunnen capteren. Enkele maanden na de opleiding nodigen we je opnieuw uit voor een klankbordsessie met je mededeelnemers en prof. Tackx. Tijdens die sessie krijg je feedback en advies over jouw challenge.

Waarom deze opleiding?

  • Bepaal de correcte prijsstrategie en verdedig binnen de organisatie je beslissing met sterke argumenten.
  • Identificeer de essentiële factoren voor een winstgevende prijszetting.
  • Formuleer een antwoord op je eigen assumpties rond prijszetting.

Voor wie is deze geschikt?

  • Professionals die verantwoordelijk zijn voor pricing en/of het genereren van inkomsten.
  • Midden- en senior managers in marketing, finance, sales en business development die bepaalde obstakels ervaren op het gebied van pricing, waardoor ze een aanzienlijk deel van de waarde die ze creëren op de markt, mislopen.
  • Directeurs van kleinere bedrijven en ondernemers die gelijkaardige problemen ondervinden.
  • Leidinggevenden van allerlei bedrijvenvan start-ups tot gevestigde organisaties, ongeacht de sector.

Data

Lesdagen: 25, 26 & 27 november 2020
Klankbordsessie (0,5 dag): 22 of 23 februari 2021
Aangezien prof. Koen Tackx feedback geeft op alle pricing challenges laten we je op de laatste opleidingsdag (27 november) weten wanneer jouw klankbordsessie zal doorgaan: op 22 of 23 februari, ’s ochtends of ‘s middags. Noteer dus voorlopig beide data in je agenda.

Zorgeloos inschrijven

Natuurlijk beseffen wij ook dat doorgang van de verschillende evenementen en opleidingen in deze tijd niet gegarandeerd is. Wanneer een startdatum door de huidige omstandigheden niet kan worden gehaald, dan zal er een nieuwe datum gekozen worden. Als blijkt dat het nieuwe moment je niet uitkomt dan kun je (kosteloos) omboeken naar een ander evenement of opleiding. Mocht er geen goed passend alternatief zijn dan krijg je uiteraard je geld terug.

Programma

Datum Tijd Inhoud
12 Nov. 20 0:00 The principles of value-based pricing

Tijd

0:00


Inhoud

The principles of value-based pricing


Wat zeggen andere deelnemers

“Ik ben CEO van een kmo die onderdelen verdeelt voor de industriële batterij-industrie. We hebben de prijszetting overgenomen van de vorige eigenaars. Ik wilde hier meer voeling mee krijgen en had nood aan tools om een degelijke prijszetting uit te rollen. Deze opleiding gaf me de juiste inzichten die ik ook meteen kon toepassen. De tools die ik aangereikt kreeg om aan marktanalyse te doen en de inzichten in Activity Based Costing zijn zeer waardevol voor mijn bedrijf.

De formele”

Stijn Uitterhaegen (CEO), Vandapower

“gestructureerde kennis die geboden wordt gaf me veel zelfvertrouwen om een visie te formuleren en uit te voeren. En de twee objectieven die ik had bij de aanvang van de opleiding werden bereikt: een duidelijke visie op pricing op basis van de data uit de markt en een reeks duidelijke regels om die visie toe te passen. Het bleken de juiste stappen om het bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Zouden we deze opleiding aan anderen aanbevelen? Zeker en vast!”

Dan Lis (Head of Antenna Department), AGC Glass Europe

“Ik sta aan het hoofd van een service centre bij AGC Europe. We ontwikkelen”

,

“produceren en verkopen geavanceerde technologieën voor de automotive industrie. Ik ben verantwoordelijk voor het service center dat instaat voor de design en het testen van antennes. De correcte service verlenen tegen de juiste prijs is essentieel voor succes en voor de differentiatie tegenover de concurrentie. Ik nam deel aan de opleiding ‘Pricing’ om een beter begrip te krijgen van alle kost- en prijsaspecten om zo ons product en onze prijs te bepalen.

De opleiding was een hele openbaring voor mij. Ik leerde hoe ik onze prijsaanpak kon aanpassen en hoe we onze dienstverlening beter konden segmenteren. Ik heb meer vertrouwen gekregen aangezien deze opleiding me geholpen heeft om de zwakke schakels in onze product- en prijsstrategie bloot te leggen. Ik werd er me van bewust dat we bepaalde segmenten niet aanboorden omdat we denken dat we ze niet kunnen bereiken. Maar door op de kost te werken en onze segmentering bij te sturen”

,

“kunnen we ons potentieel marktaandeel wel degelijk uitbreiden. Kortom: we bieden nu een betaalbaar basispakket aan”

,

“met optiemogelijkheden. Hierdoor is ons product en onze service aantrekkelijker voor een groter publiek. Ik zou deze opleiding zeker aanbevelen: in 3 dagen krijg je een cocktail aan informatie”

,

“met een pragmatische aanpak voor snelle uitvoering in een echt businessomgeving.”

,

Locatie

Vlerick Campus Gent
Reep 1
9000 België,