Pricing
Pricing is een van de belangrijkste manieren om de winst van een bedrijf te verhogen en tegelijkertijd het aspect dat het minst goed begrepen wordt. Veel leidinggevenden die verantwoordelijk zijn voor pricing vertrouwen op hun buikgevoel, assumpties, experimenten of een simpele kost-plusstrategie om de prijzen te bepalen. Op die manier wordt een significant deel van de gecreëerde waarde echter niet gecapteerd en inkomsten mislopen. Tijdens deze interactieve opleiding ontwikkelen en implementeren de deelnemers een doordachte prijsstrategie om meer waarde te capteren.
Gedurende 3 dagen zet je conceptuele kaders om in casestudy’s, wissel je ervaringen en inzichten uit met een getalenteerde groep deelnemers en bepaal je het onderwerp van jouw eigen pricing challenge. Tijdens deze challenge pas je de nieuwe kennis toe op je eigen bedrijf, waardoor je met een betere prijsstrategie en een concreet actieplan meer waarde zal kunnen capteren. Enkele maanden na de opleiding nodigen we je opnieuw uit voor een klankbordsessie met je mededeelnemers en prof. Tackx. Tijdens die sessie krijg je feedback en advies over jouw challenge.
Waarom deze opleiding?
- Bepaal de correcte prijsstrategie en verdedig binnen de organisatie je beslissing met sterke argumenten.
- Identificeer de essentiële factoren voor een winstgevende prijszetting.
- Formuleer een antwoord op je eigen assumpties rond prijszetting.
Voor wie is deze geschikt?
- Professionals die verantwoordelijk zijn voor pricing en/of het genereren van inkomsten.
- Midden- en senior managers in marketing, finance, sales en business development die bepaalde obstakels ervaren op het gebied van pricing, waardoor ze een aanzienlijk deel van de waarde die ze creëren op de markt, mislopen.
- Directeurs van kleinere bedrijven en ondernemers die gelijkaardige problemen ondervinden.
- Leidinggevenden van allerlei bedrijvenvan start-ups tot gevestigde organisaties, ongeacht de sector.
Data
Lesdagen: 25, 26 & 27 november 2020
Klankbordsessie (0,5 dag): 22 of 23 februari 2021
Aangezien prof. Koen Tackx feedback geeft op alle pricing challenges laten we je op de laatste opleidingsdag (27 november) weten wanneer jouw klankbordsessie zal doorgaan: op 22 of 23 februari, ’s ochtends of ‘s middags. Noteer dus voorlopig beide data in je agenda.
Zorgeloos inschrijvenNatuurlijk beseffen wij ook dat doorgang van de verschillende evenementen en opleidingen in deze tijd niet gegarandeerd is. Wanneer een startdatum door de huidige omstandigheden niet kan worden gehaald, dan zal er een nieuwe datum gekozen worden. Als blijkt dat het nieuwe moment je niet uitkomt dan kun je (kosteloos) omboeken naar een ander evenement of opleiding. Mocht er geen goed passend alternatief zijn dan krijg je uiteraard je geld terug. |