Innovation excellence met Rowan Gibson
Mr innovation Rowan Gibson legt tijdens innovation excellence uit hoe je je bedrijf kunt inrichten zodat innoveren een vast onderdeel is van de bedrijfsvoering. Dat innovatie helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn legt hij uit aan de hand van zijn vier lenzen-model. Die schreef Gibson nadat hij er tijdens een analyse van onder meer Steve Jobs en Bill Gates achterkwam dat hun manier van denken prima aan te leren is.
Dit tweedaagse programma begint met een blik op de noodzaak van innovatie: waarom kan je bedrijf niet achterblijven in dit tijdperk van disruptie? Na dat eerste blok legt Gibson uit hoe zijn vier lenzen van innovatie werken. Op welke manier je de briljante ideëen van de minder goede plannen kunt onderscheiden legt hij daarna uit. Als afsluiting van de eerste dag legt Gibson je uit hoe het framework van je bedrijf eruit moet zien.
Gedurende de tweede dag ga je samen met de spreker verder in op het proces van innoveren. ‘s Ochtends kijk je eerst naar de mogelijkheden om het innovatieve proces te versnellen waarna je ingaat op het bouwen van de juiste cultuur. Dat betekent: een manier van samenwerken waarbij creativiteit en lef tonen hoog in het vaandel staan. Na de lunch krijg je een paneldiscussie voorgeschoteld met drie managers van bedrijven die bekend staan om hun innovatiekracht(namen worden nog bekend gemaakt). Tijdens het laatste onderdeel kijk je naar de manieren om deze innovatiekracht permanent binnen de organisatie te houden. Om te zorgen dat je alles nog eens na kunt lezen krijgen alle deelnemers het boek The 4 lenses of innovation – a power tool for creative thinking van Rowan Gibson mee.
Let op: deze masterclass wordt in het Engels gegeven