Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Framing: onbewust beïnvloeden met taal en beeld

Om je (bedrijfs)verhaal goed over te brengen moet je het in een goed kader, oftewel frame, kunnen zetten. Zorg dat de lezer, toeschouwer, of toevallige voorbijganger precies dát gevoel krijgt dat jij wilt uitstralen. Hoe je taal en beeld goed inzet om die gevoelens op te wekken leert Sarah Gagestein je in de workshop ‘Framing: onbewust beïnvloeden met taal en beeld’.

Met framing neemt je invloed toe

De dag begint met het blok ‘waarom framing werkt’. Waarbij de trainer je laat zien hoe je brein werkt, op welke manier je daarop in kunt spelen én welke invloed taal (in)direct heeft op onze hersenen. Tijdens het tweede blok geeft Gagestein enkele handvatten om je bewust te worden van de frames waarin mensen je willen laten denken.

Nu je instaat bent om de frames van een ander te herkennen is het tijd om te leren hoe je zélf informatie in een frame kunt gieten. Daarbij legt Gagestein je uit welke onderdelen in zo’n frame moeten zitten, hoe je daarvan een passend verhaal maakt en welke woorden je daarbij dient te gebruiken.

Als laatste onderdeel van de dag leer je de frames van een ander herframen. Oftewel: een frame zo aanpassen dat je eigen boodschap niet beschadigt wordt door het verhaal van een ander.

Na afloop weet je:

  • waarom mensen andere dingen horen dan er gezegd worden;
  • hoe overtuigen (niet) werkt;
  • wat framing is en waarom het ontzettend effectief is.

Programma

Datum Tijd Inhoud
30 Jan. 18 8:30 Ontvangst

Tijd

8:30


Inhoud

Ontvangst


Locatie

Van der Valk - Utrecht
Winthontlaan 4-6
3526 KV Utrecht, Utrecht