Visual storytelling in business
Om je product te verkopen aan een nieuwe klant, je mogelijk investeerder over te halen of de CEO van je bedrijf uit te leggen waarom jouw toekomstplan hét toekomstplan is: een goed verhaal staat op meer dan de feiten. Visual storytelling in business zorgt voor aandacht, structuur en interactie.
Dag 1: Van boodschap naar verhaal
Tijdens de eerste dag zet je je boodschap om in één pakkend verhaal. Je leert van trainers Peter Perceval en Martine Vanremoortele wat wél en niet goed werkt om de ander te overtuigen van je gelijk, hoe je spanning opbouwt in je verhaal en die boog precies lang genoeg maakt. Ook het gebruik van metaforen en humor leer je tijdens de eerste trainingsdag.
Dag 2: Aandacht krijgen en houden
De tweede dag draait om het krijgen en vasthouden van aandacht. Waarom werken lijstjes niet goed om mensen geïnteresseerd te houden maar afbeeldingen, infographics en animaties wel? En hoe gebruik je die in je eigen situatie?
Je wilt een plan voorstellen, resultaten delen, aanzetten tot actie, een idee pitchen… Je opent je computer en begint snel aan een presentatie … want PowerPoint is je beste vriend. Maar is dat wel zo? Leer met dit event van je boodschap een meeslepend verhaal te maken. Bovendien kijken we naar de beste vormen om dit bij jouw publiek te brengen.