Storytelling vanuit de dynamiek van enthousiasme
Om de ware identiteit van je bedrijf over te brengen op klanten en – potentiële – medewerkers is het belangrijk om een mooi, enthousiast verhaal te kunnen vertellen. Rijn Vogelaar leert je tijdens Storytelling vanuit de dynamiek van enthousiasme hoe je dat aanpakt.
Vogelaar gelooft als geen ander in enthousiasme als belangrijke drijfveer om je bedrijf te laten groeien. Hij legt je uit hoe je het enthousiasme bij je medewerkers naar boven kunt halen, en over kunt brengen op de – potentiële – klant aan de hand van de enthousiasme trilogie (Flame, Flow, Flood).
Je begint met de Flame. Vogelaar helpt je om terug te gaan naar de reden waarom je ooit bent gaan doen wat je doet: waar gaat je hart sneller van kloppen? Dat geldt voor het hele bedrijf, van ceo, tot medewerkers en klant. Om te zorgen dat het zojuist gevonden enthousiasme gaat stromen door het bedrijf is de volgende stap, Flow. Hoe zet je je bedrijf zo op poten dat alle factoren enthousiast zijn – en daarmee superpromoters worden?
Als de organisatie op poten staat kun je naar buiten gaan kijke. Bij de Flood stap werk je aan de overgang van intern naar extern: hoe breng je het naar buiten toe over? Daarin bespreekt Vogelaar de communicatie van medewerkers, de social media van je bedrijf en hoe je enthousiaste verhalen van klanten kunt gebruiken naar buiten toe.
Voorbereiding
Om direct te kunnen beginnen is het de bedoeling dat deelnemers twee dingen meenemen naar de eerste bijeenkomst. Dat is een foto van iets of iemand waar je zelf enthousiast van wordt en een verhaal uit of over je bedrijf wat je wilt gebruiken om anderen enthousiast te maken over de onderneming.