Het assortiment bestaat uit zo’n 150.000 artikelen van 1200 merken en is daarmee, buiten de toevoeging van diverse lokale nuances, gelijk aan het Nederlandse warenhuis.
Moederbedrijf RFS Holland Holding wil binnen 3 jaar het Belgische Wehkamp tot een top-3 speler binnen de onlinemarkt bij de zuiderburen maken.
‘Met de online ervaring die we hier de afgelopen 20 jaar mee hebben opgedaan en de internationale ervaringen via Fonq, een van onze andere dochterbedrijven, ben ik ervan overtuigd dat ook Wehkamp.be een succesvolle introductie gaat krijgen’, zegt topman Gert van de Weerdhof van RFS Holland Holding.
Testen
Om het online warenhuis ‘zo goed mogelijk op de behoeftes van de Belgische consument aan te laten sluiten’, kiest RFS voor een gefaseerde introductie. Dit jaar start Wehkamp.be eerst met een testversie van zijn site. Uiteindelijk moeten Belgen 150.000 artikelen kunnen bestllen binnen categorieën als mode, ‘huis, tuin & do it yourself’ en elektronica.
De site gaat bewust geen een assortiment van miljoenen artikelen aanbieden. De doelgroep is volgens Van de Weerdhof op zoek naar gemak en heeft geen zin om tussen honderdduizenden jurkjes te zoeken naar het jurkje dat het best bij haar past.
‘Door de klant te inspireren op basis van wereldwijde- en lokale trends en oplossingen aan te dragen met de mooiste producten van de juiste merken, bieden we de klant daarom ook echt toegevoegde waarde.’
Wehkamp maakte sinds 2008 de switch van een postorderbedrijf naar een webwinkel.