Hoe boei, bind en converteer je mensen die nadenken over het starten van een eigen bedrijf naar rekeninghouders bij een bank? MT/Sprout doet het al negen jaar voor Rabobank. Meer bezoek, meer bekendheid, meer rekeninghouders.
Het doel
De Rabobank wil awareness en inhoudelijke profilering creëren bij startende ondernemers. Content te delen die gelezen worden en waardoor mensen doorklikken naar relevante pagina’s op de site van de Rabobank. Daarnaast willen zij dat mensen geactiveerd worden om een nieuwe rekening af te sluiten.
Het plan
Voor de Rabobank beheren wij het platform ‘IkGaStarten’. Op dit platform wordt relevante content gedeeld voor startende ondernemers. Het concept voor deze site is ‘how-to’, waarbij de focus ligt om mensen te helpen een vliegende start te maken met hun onderneming. Naast artikelen bieden we ook webinars, whitepapers en longreads aan in de ruil voor gegevens. Deze gegevens kunnen vervolgens gebruikt worden om de leads op te volgen.
De uitkomst
Gemiddeld zijn er zo’n 200.000 unieke bezoekers per maand. Daarnaast zijn er momenteel 55.000 nieuwsbriefabonnees die wekelijks een mail ontvangen met relevante content. Ten slotte realiseren wij 2.500 leads.