Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Je baan of je leven (aflevering 16): Hoe je to do-lijstjes wél voor je laat werken

Als drukke manager of ondernemer wil je de tijd die je hebt zo goed mogelijk besteden. Een to do-lijst kan helpen, maar ook extra tijd kosten en demotiveren. Tips voor to do-lijstjes met impact.

telefoonverslaving
Je leest nu: Je baan of je leven (aflevering 16): Hoe je to do-lijstjes wél voor je laat werken

Luister aflevering 16 van Je baan of je leven:


Abonneren op Je baan of je leven kan o.a. via Spotify.


Overzicht én druk

Uit een groot onderzoek van LinkedIn blijkt dat 63 procent van de mensen werkt met to-do-lijstje. Het helpt hen dingen op een rijtje te zetten en beter overzicht bewaren van de dingen die die dag of die week gedaan moeten worden. Het zorgt voor minder stress en (geef maar toe) het geeft bovendien een kick als je alles op je lijstje lekker hebt afgevinkt.

Tegelijkertijd hoor je ook dat mensen druk ervaren omdat ze hun to-do-lijstjes eigenlijk zelden of nooit afkrijgen. Aan het eind van de dag, of aan het eind van de week, staan er altijd nog dingen op. Die lijstjes zijn dus eigenlijk zowel een vloek als een zegen. Connie de Jonge en Donovan van Heuven geven je tips hoe je zo’n to do lijst wél voor je laat werken.

Jouw werk-privé uitdaging

Heb jij een dringende kwestie op worklife gebied? Stuur een mail naar [email protected] en wie weet gaan we op zoek naar antwoorden voor jouw werk-privé uitdaging.