Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Zo ziet het nieuwe kantoor van Instagram eruit

Voor zijn zesde verjaardag trakteerde Instagram zichzelf op een nieuw kantoor. Een kijkje in deze 3D-versie van de bekende foto-app.

Tot voor kort verbleven de 350 medewerkers van Instagram in het pand van moederbedrijf Facebook, dat de app in 2012 voor 1 miljard dollar inlijfde. Sinds vorige week hebben zij weer hun eigen onderkomen, maar nog wel op de Facebook-campus in Menlo Park, Californië.

Voor zijn nieuwe ‘HQ’ nam Instagram architectenbureau Gensler in de arm. Die tekende onder meer een opvallende lobby, waar bezoekers worden begroet met digitale displays met afwisselende Instagram-foto’s. En natuurlijk het onlangs onthulde nieuwe logo:

Instagram huurde een designer uit Hollywood om een soort filmsets te maken, waaronder een wolkenlucht, een sterrenhemel en een achtergrond met de zon en een maan:

Het kantoor kenmerkt zich door zijn hoge plafonds. Staan is het nieuwe zitten:

Voor dagelijkse hun shot koffie kunnen Instagram-medewerkers onder meer terecht bij een vestiging van de hippe (biologische) koffieketen Blue Bottle:

Instagram eert zijn (Polaroid-)verleden:

Zittend of staand: in deze strak-witte design room worden nieuwe Instagram-functies bedacht:

In het open kantoor bevinden zich ook rustigere plekken waar mensen zich terug kunnen trekken, zoals deze bibliotheek met kleurboeken: 

Lichte kleuren en hout bepalen de sfeer:

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Hashtag cute:

Foto’s: Instagram/Justin Aguilar/Christophe Wu