Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Marco Aarnink met Drukwerkdeal online ondernemer van het jaar

Marco Aarnink is dé online ondernemer van het jaar, vindt de jury van de jaarlijkse LOEY Award. De 28-jarige ondernemer verkocht zijn Drukwerkdeal eerder dit jaar aan Vistaprint, maar runt zijn bedrijf nog altijd als afzonderlijk onderdeel van dat Frans/Nederlandse bedrijf. 

Marco Aarnink met Drukwerkdeal online ondernemer van het jaar
Je leest nu: Marco Aarnink met Drukwerkdeal online ondernemer van het jaar

De prijs voor beste online ondernemer werd woensdagavond in Amsterdam uitgereikt door juryvoorzitter Daniel Ropers (Bol.com). Volgens Ropers is Sprout-Challenger Aarnink in staat geweest om met goed ondernemerschap een ouderwetse business nieuw leven in te blazen. 

‘Marco heeft enorm veel ideeën in z’n hoofd en is voortdurend op zoek naar traditionele markten waar hij ‘ontwrichtend’ kan zijn. Marco is energiek, heeft passie voor zijn werk en een gevoel voor humor. Hij is een echt voorbeeld voor goed online ondernemerschap in Nederland.’

Behalve Ropers bestond de jury uit Bernhard van Oranje (Levi9), Corinne Vigreux (TomTom), Joost Romeijn (Sundio Group) en Rogier Thewessen (StudentenWerk, winnaar LOEY Award 2013). 

Zie ook:
Marco Aarnink: van afstudeerproject tot miljoenenbusiness (video)
Waarom Marco Aarnink Drukwerkdeal verkocht
Rijkste ‘broekies’ worden rijker – dankzij internet

Sprout Challenger Aarnink is de jongste winnaar in de vijfjarige historie van de LOEY Award. De ondernemer richtte Drukwerkdeal.nl in 2005 op als uitvloeisel van een afstudeerproject tijdens de opleiding Small Business en Retail Management in Deventer. Zijn bedrijf bedrukt flyers, briefpapier, visitekaartjes en spandoeken.

Begin dit jaar verkocht hij zijn internetdrukkerij People & Print Group, de holding waar Drukwerkdeal.nl deel van uitmaakt, voor 24 miljoen euro aan het Frans/Nederlandse Vistaprint, dat zijn hoofdkantoor in Venlo heeft. Een droomexit, vond Aarnink, die zelf 24 miljoen euro overhield aan de deal.

Groei

‘Maar het is nooit mijn intentie geweest multimiljonair te worden, ik wilde het bedrijf groter maken’, zei Aarnink eerder tegen Sprout. Dat is aardig gelukt: van een omzet van 9 miljoen in 2009 groeide het bedrijf naar een omzet van 34 miljoen in 2013 en een bruto bedrijfsresultaat van 3 miljoen euro, een groei van 16 procent ten opzichte van 2012. 

Ondertussen neemt concurrentie vanuit het buitenland met de dag toe. ‘Het is altijd mijn droom geweest om een grote Europese speler op te bouwen, maar dat kunnen we niet snel genoeg op eigen kracht’, zei Aarnink eerder.

De komende twee jaar zet Aarnink zich in voor de uitbreiding van Drukwerkdeal in Europa, onder de naam Printdeal.com.

Sprout-hoofdredacteur Karin Husslage interviewde Aarnink eerder dit jaar op 7 Ditches TV:

Starters Award

Naast de winnaar van de LOEY Award zijn dit jaar vijf startende online ondernemers (in vijf categorieën) beloond met een LOEY Starters Award. Deze vijf ondernemers kregen de beste en meeste beoordelingen van de jury en het publiek: 

E-commerce: Marten Blankesteijn (Blendle)
Tech: Lars van Wieren (Starred)
Marketing & Media: Fabian Dudek (Nestpick)
Onderwijs: Zoran Kovacevic (Studygrasp)
E-health: Martine Rooth (Fysiovoorjou.nl)

Improve Your Performance

Marco Aarnink met Drukwerkdeal online ondernemer van het jaar30 oktober is het zo ver:
Sprout Challengerday!
Deze dag draait om presteren:
wat moeten jij en je bedrijf doen om
tot grote hoogte te stijgen?
BEKIJK HET PROGRAMMA
EN MELD JE AAN!