Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Sjuul Berden en Thijs Verheul zijn de nieuwe gasten van How I did it, en jij kan erbij zijn

Wil je samen met een selecte groep startup-founders (m/v) leren van United Wardrobe-oprichters Thijs Verheul en Sjuul Berden? Ding dan mee naar een van de twee wildcards voor How I did it ,een exclusief event op de redactie van MT/Sprout.

founders United Wardrobe
Je leest nu: Sjuul Berden en Thijs Verheul zijn de nieuwe gasten van How I did it, en jij kan erbij zijn

Op donderdag 2 december organiseren we op de redactie van MT/Sprout in Amsterdam – na de primeur met Kalo Bagijn – de tweede editie van How I did it, een interactief en invite-only event waar succesvolle ondernemers hun kennis en ervaring delen over het opschalen van een bedrijf. Dit keer niet één, maar twee gasten: Sjuul Berden en Thijs Verheul, oprichters van United Wardrobe.

Opgeslokt door een eenhoorn

De twee richtten samen met Thijs Slijkhuis in 2013 tweedehandskledingplatform United Wardrobe op. In de zes jaar dat de drie ondernemers hun bedrijf bouwden, hebben ze grotendeels de wind in de rug. Mede geholpen door de groeiende populariteit van gebruikte kleding.

Hun ambities zijn helder. Het bedrijf moet uitgroeien tot unicorn. Maar in 2020 worden de twintigers zelf opgeslokt door een eenhoorn. De ondernemers scoren een miljoenendeal met Vinted. Berden verhuist mee, Verheul kiest zijn eigen pad en richt zich op andere ondernemersavonturen.

Een groot succesverhaal? ‘We hebben ziek veel geluk gehad’, verklapte Verheul afgelopen in gesprek met MT/Sprout. Zo kostte een mislukte expansie naar Frankrijk United Wardrobe bijna de kop, ‘We dachten Frankrijk we te pakken met een miljoentje.’

Cruciale keuzes

Welke keuzes waren cruciaal bij het bouwen aan hun bedrijf? Wat zijn de belangrijkste lessen? Welke fouten zijn er gemaakt? Hoe sluit je zo’n megadeal? Hoe kies je tussen meeverhuizen naar de nieuwe eigenaar, of je ‘kindje’ definitief vaarwel zeggen? Enne, wat heeft die deal ze nu eigenlijk opgeleverd?

Twee wildcards

De redactie van MT/Sprout organiseert How I did it exclusief voor startup-founders en is invite only. Per editie nodigen we 25 ondernemers. Daarnaast geven we telkens twee wildcards weg. Wil jij deze inspirerende avond ook meemaken? Stuur ons een e-mail naar [email protected] en vertel waarom je er graag bij bent.

Lees ook: How I did it: 4 groeilessen van Kalo Bagijn, met delegeren als geheim wapen