Wat is Heppee?

Wie zitten achter de app?
Bart de Lege (37) is als ceo het gezicht van Heppee. En dat is geen toeval: als gescheiden vader van twee jongens van 5 en 8 kent hij de noden van ouders en kinderen die hun huishouden niet op één plek hebben. In een vorig bestaan was de Lege architect, het plan voor Heppee bedacht hij twee jaar geleden met twee vrienden. ‘We hadden een denktankje, vonden het leuker om business-ideeën te bedenken dan in de kroeg bier te drinken.’Met één van die vrienden, Thierry de Vries, besloot hij vorige zomer een bedrijf te maken van de app. Inmiddels waren de twee de ondernemende pedagoog (en stiefmoeder) Roxanne van Eijk tegengekomen, die zelf een kinderagenda had ontwikkeld en getest: in feite een papieren versie met deels dezelfde functionaliteit als Heppee. Teamlid nummer vier is Sabrina Wiarda, in een vorig bestaan marketingmanager bij Sony Pictures maar bij Heppee verantwoordelijk voor research en communicatie.
Team Heppee vlnr: Roxanne van Eijk, Sabrina Wiarda, Thierry de Vries en Bart de Lege
Hoe verdient Heppee geld?
Om te beginnen door jaarabonnementen te verkopen. ‘Voorlopig gaan we uit van een bedrag tussen de 10 en 20 euro per jaar, dat zijn de switching costs ten opzichte van zo’n papieren kinderagenda, al kost die wel 25 euro per kind. We willen het laagdrempelig houden om zo snel mogelijk massa te bereiken. Een volgende stap zou een samenwerking zijn met bijvoorbeeld een rechtsbijstandsverzekeraar, mediators of andere partijen die diensten verlenen rond het gezin. Maar voorop staat dat we nu supergefocust zijn op de app zelf: die moet het goed doen, prettig en veilig werken.’
Hoe ver is Heppee?

Eind januari heeft Heppee de betaversie van zijn app voor iPhone gelanceerd tijdens een demo day, de eerste 1000 gebruikers melden zich nu aan. ‘Dat wordt heel spannend,’ zegt de Lege. ‘Dan pas zullen we zien hoe de app gebruikt gaat worden.’ Binnenkort moet de officiële app in de store liggen.
Over media-aandacht heeft Heppie intussen niet te klagen, vanwege zijn sympathieke en herkenbare functie. Maar ook uit professionele hoek is er volop aandacht van partijen die zich willen sterk maken als ambassadeur of brood zien in een commerciële samenwerking.
Nog geld nodig?
Voor de ontwikkeling van de Androidversie van de app zeker, en voor uitbreiding van het team en marketing. Maar ook wat dat betreft ligt Heppee op koers. ‘We spreken met informals en venture capitalpartijen, waaronder één club die al van begin af aan geïnteresseerd was, dus daar zien we wel iets moois groeien. Maar we staan natuurlijk altijd open voor andere gegadigden.’