Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2019: Paul (25) en Joost Kuijf (23) nemen het traditionele evaluatiegesprek op de schop

Broers Paul (25), Rick (29) en Joost Kuijf (23) coachen met platform Learned.io medewerkers op prestatie- en ontwikkeldoelen. Door te investeren in ontwikkelingsgesprekken nemen ze het traditionele evaluatiegesprek op de schop.

Learned.io
Wat:
coachingsplatform
Sinds: 2018
Medewerkers: 8
Waar: Utrecht
Website: learned.io

Bekijk hier de complete 25 onder de 25 van 2019!

Broers Joost, Rick en Paul Kuijf ondernemen sinds vorig jaar met startup Learned.io. Dit is een platform waarmee leidinggevenden medewerkers coachen op prestatie- en ontwikkeldoelen. Hoe? Door structuur aan te brengen in de ontwikkelgesprekken met werknemers. De ondernemers nemen hiermee het traditionele evaluatiegesprek op de schop, schreef Sprout afgelopen november over het bedrijf, dat toen fungeerde als onze Startup van de Week.

Competentiepaspoort

Dankzij het software-as-a-service-platform van de broers kunnen bedrijven professionals persoonlijker begeleiden, langer aan zich binden en productiever maken, zo beloven de ondernemers. Het was broer Rick die op het idee kwam, nadat hij in eerdere functies niet de juiste begeleiding kreeg: sturing stond daarin voorop, hoe hij zich het beste kon ontwikkelen was van ondergeschikt belang. “We voorzien professionals van een competentiepaspoort, dat zij gedurende hun gehele carrière kunnen gebruiken”, zegt Joost. Met het platform kan volgens de hem iedere hr-professional “eenvoudig een gestructureerd ontwikkeltraject” maken, om bijvoorbeeld af te stappen van het jaarlijkse functioneringsgesprek. Launching partner van Learned.io is Yacht. De Randstad-dochter gebruikt het platform voor het begeleiden van management trainees.

Performancemanagement

Learned.io onderscheidt zich volgens de ondernemers op twee belangrijke punten van de concurrentie. Joost: “Learned.io is gericht op continue performancemanagement. Dit doet het platform door de ontwikkeltrajecten op te knippen in korte periodes: ‘sprints’, waardoor medewerker en manager vaker en kwalitatiever in gesprek gaan. Daarnaast plaatst Learned.io de medewerker in de lead van zijn eigen ontwikkeling. Als hr-afdeling bepaal je de structuur, maar de medewerker bepaalt zelf de inhoud.” Klanten betalen per gebruiker per maand.

Ondernemen met zijn broers noemt Joost “iets heel erg unieks”, wat bovendien “ontzettend gaaf” is. Afgelopen jaar haalde Learned.io zijn eerste en tweede financieringsronde op, ter waarde van 325.000 euro. Joost: “Dit bood ons de middelen om het platform snel verder te kunnen ontwikkelen, het team uit te breiden en snel te groeien naar meer dan 25 klanten.”

Jonge leeftijd

Wat hij van zijn jonge leeftijd merkt als ondernemer? “Doordat ik business development doe, heb ik veel salesgesprekken met senior medewerkers”, zegt Joost. “Sommigen vinden mijn leeftijd heel mooi, maar anderen nemen je merkbaar minder serieus, omdat je geen ervaring hebt. Er zijn zelfs momenten geweest dat ik mij bij de receptie meldde voor mijn afspraak en dat de receptionist vroeg: ‘Hoi Joost, kom je voor een sollicitatie?’ Het leuke hieraan is dat sommige van deze bedrijven wel klant zijn geworden. De namen houd ik even voor mij.”

Zoals gezegd, bestaat de onderneming nog maar sinds afgelopen jaar. Joost werkte daarvoor nog gewoon voor de baas. Tijdens dat werk en tijdens zijn studie miste hij een platform om zijn eigen ontwikkeling bij te kunnen houden. “Ik merkte dat persoonlijke ontwikkeling en de waarborging daarvan erg belangrijk is, maar dat de manier hoe bedrijven en young professionals ermee omgaan erg achterhaald is.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Geen 9-tot-5-baan

Ondernemen noemt Joost een “fantastische ervaring die niemand je meer afneemt”. Het is echter geen 9-tot-5-baan, merkte hij al. Aan iedereen die wil ondernemen, geeft Joost dan ook de tip: vertel je vrienden dat je ze iets minder vaak gaat zien. “Je moet er iets voor over hebben.”

Maar goed, de ondernemers van Learned.io werken dan ook ergens naartoe. Eind 2020 wil Joost 1 miljoen gebruikers hebben in Nederland. “Daarnaast willen wij in meerdere landen actief zijn. Zo staat op de planning om in 2020 al naar twee andere landen te gaan met Learned.io.”