Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2019: deze twee broers maken eten persoonlijk als ‘MoldBrothers’

‘MoldBrothers’ Stijn en Joost Sommerdijk laten koks bij Van der Valk, Holland Casino en sterrenrestaurants gerechten personaliseren. Zo bouwen ze naast hun studie een bedrijf dat nu ook in het buitenland levert, en prijken ze dit jaar in de 25 onder de 25 van Sprout.

Moldbrothers
Wat:
Siliconen mallen voor de horeca
Sinds: 2017
Medewerkers: 2
Waar: Wijchen
Website: Moldbrothers.nl

Bekijk ook rest van de 25 onder de 25

Twee broers, Joost en de iets jongere Stijn Sommerdijk, begonnen een paar jaar geleden een bedrijf dat perfect aansloot bij hun grote liefde: koken en eten. Joost studeert Food Innovation aan de HAS, Stijn doet een bachelor Ondernemerschap in Amsterdam, dus ze kunnen wat ze leren in praktijk brengen – of is het andersom met MoldBrothers: een bedrijfje in op maat gemaakte mallen voor in de keuken.

Personaliseren

Bakvormen, puddingvormen, sjablonen, als het maar van kunststof is, dan maken de Sommerdijks er een kunstige vorm van voor de ambitieuzere chef-kok. “Doordat we de mogelijkheid hebben al onze producten te personaliseren leveren we op maat. De combinatie van personaliseren, kennis van het vak en ambitie geeft dit ons de mogelijkheid om sneller te schakelen dan concurrenten en de markt te voorzien met de gewenste producten.”

23 sterren

“Wij kunnen alles wat jij kan bedenken vormgeven in een gerecht. Wij zijn dé oplossing voor de creatieve problemen van de horecaprofessional.” Die professionals werken dan onder meer bij Van der Valk, Holland Casino en meerdere sterrenrestaurants. “Daar zijn we trots op: we hebben in totaal 23 Michelinsterren tot ons klantenbestand. En dat alles hebben we bereikt zonder geleend geld!”

Internationaal leveren de siliconenbroers ook al, tot in Dubai aan toe. “Naast dat we flexibel, jong, efficiënt zijn en kwaliteit leveren zijn we door een uitgebreide klantenkring hard aan het groeien.”

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Jong = creatief

Hun leeftijd beschouwen de jonge twintigers als een voordeel. “Het bouwt een bepaalde gunfactor op waar veel bedrijven niet omheen kunnen. We horen veel: Wat zijn jullie jong, vandaar dat jullie nog zo ontzettend creatief zijn.”

“Zelf vinden we de horeca een ontzettend leuke markt om in te handelen, ook door het persoonlijke klantcontact. Chefs helpen hun doelstellingen te behalen vinden we super gaaf.” Advies aan jonge (aspirant)ondernemers: “Werk hard en ga door, uiteindelijk valt het kwartje!”