Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

MT Next Leadership 50 2020

Dave Pieters (Managing Director bij Pontmeyer)

Dave Pieters (1978) Managing Director Pontmeyer Het besef dat de wereld plooibaarder is dan je denkt, een gezonde drive en het geluk tot het toegang hebben tot een goede opleiding: het is volgens Dave Pieters het geheim dat hem bracht tot zijn functie als Managing Director bij Pontmeyer, leverancier van hout-, plaat- en bouwmaterialen.

 

Na een studie bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen wordt Pieters trainee bij Aldi, waar hij afwisselend in Nederland en Duitsland werkt. Hij blijft hangen bij de supermarkt en wordt er verantwoordelijk voor zeven verschillende winkels, alsmede voor IT-ontwikkeling op nationaal niveau. Na vier jaar stapt hij over naar Ahold, waar hij opnieuw afwisselend in Nederland en Duitsland werkt. Hij leerde er naar eigen zeggen veel van zijn manager Frans Trommel. ‘Achteraf denk ik dat hij mij zag worstelen met problemen die hij in het verleden zelf ook had overwonnen. Dat maakte voor mij het verschil, je hebt mensen nodig die in je geloven en je verder brengen.’

Pieters breidt zijn retailkennis uit tijdens zijn baan bij Nike, waar hij na vijf jaar Ahold begint als Senior Director Operations EMEA. Maar het buitenland lonkt na twee jaar weer, als hij de kans krijgt om General Manager te worden bij Coles, een Australische supermarktketen. Hij focust zich er onder andere op e-commerce in een tijd dat Amazon en Aldi hun intrede maken in het land.

In 2018 keert Pieters terug naar Nederland, waar hij ad interim COO wordt bij Hans Anders. Na negen maanden blijkt het interim werk zo goed te bevallen dat hij toetreedt tot de Retail Strategy Consultancy Group. Die diverse partijen adviseert over hun omni-channel en retail operations strategie. In december 2019 besluit hij toch zelf weer in de retail te gaan werken, in plaats van anderen te adviseren. Hij wordt Managing Director bij Pontmeyer. Daarbij ligt voor hem de nadruk op de mensen en de relatie met de klant. ‘Hoe meer er wordt gedigitaliseerd hoe belangrijker de menselijke maat’.