Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

MT Next Leadership 50 2020

Ashnie Bisalsingh (Hoofd CSR bij KPMG)

Ashnie Bisalsingh (1975) is hoofd Corporate Responsibility (CR) bij accountancybedrijf KPMG. Het is aan haar om ervoor te zorgen dat verantwoord ondernemen – met respect voor mens, milieu en maatschappij – doorklinkt in alle activiteiten van het bedrijf. Een behoorlijke verantwoordelijkheid, dus. Maar aan Bisalsingh kun je zoiets gerust overlaten. Ze heeft wat heet hart voor de zaak en werkt dan ook al bijna twaalf jaar voor KPMG. Daarvoor werkte ze jaren ‘in het veld’ als teamleider bij de customer service van life-science-bedrijf Barentz Europa. Ze studeerde European Studies aan de Universiteit van Amsterdam en volgde een Masterclass CSR aan Nyenrode Business Universiteit.

Veerkracht, doorzettingsvermogen en tomeloze energie, het zijn drie begrippen die Bisalsingh naar eigen zeggen omschrijven. Bisalsingh: ‘Bij KPMG leerde ik dat wanneer je in de gelukkige omstandigheden verkeert om je met die zaken bezig te houden die je energie geven, dit ervoor zorgt dat je veerkrachtiger met uitdagende situaties kunt omgaan.’

Een belangrijke eigenschap voor de next generation manager is volgens Bisalsingh het openstaan voor inclusiviteit, oftewel ‘oog hebben voor talentontwikkeling en het behoud van divers talent’, zoals ze het zelf omschrijft. ‘Dit is ook hoe ik nu mijn team aanstuur’, zegt ze, om eraan toe te voegen: ‘Daarnaast vragen de mondiale vraagstukken van vandaag om innovatieve oplossingen, waarbij een focus op eenzijdige ontwikkeling, economische groei en winstmaximalisatie niet meer leidend kunnen zijn. De pandemie bewijst dat nog eens.’ Ook duurzaamheid staat bij Bisalsingh daarom hoog op het vaandel.

Bisalsingh denkt bij het uitvoeren van haar werk geregeld terug aan een quote van oud-Univelever-CEO Paul Polman: ‘It is my personal mission to galvanize our company to be an effective force for good.’ Zo is het maar net, denkt ze dan. Bisalsingh: ‘Een bedrijf met een sterke purpose die je terugziet in de strategische keuzes die een organisatie maakt – hoe ingewikkeld deze keuzes ook soms lijken – en die daar transparant over durft te communiceren, draagt in mijn optiek bij aan het versterken van de identiteit van een bedrijf.’