Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Wat is het doel om narrowcasting te gebruiken?

Laatst bijgewerkt: 14-05-2022 17:00:05

Persbericht - Misschien heb je nog nooit gehoord van narrowcasting, maar toch kom je ze bijna iedere dag wel tegen. Al ga je even langs een junkfood restaurant voor een kleine snack of als je langsgaat bij je lokale bioscoop. Om je meer te informeren over narrowcasting zal er in deze blog het doel van narrowcasting duidelijk gemaakt worden.

Wat is narrowcasting in het kort?

Voordat er uitgelegd zal worden waarvoor narrowcasting gebruikt wordt zal er eerst kort toegelicht worden wat narrowcasting nou daadwerkelijk is. Narrowcasting is een vorm van digitale communicatie die bedrijven inzetten om klanten en werknemers doormiddel van beeldschermen te voorzien van relevante content voor hun bedrijf. Zo zie je bij het junkfood restaurant het gehele menu en wanneer je bestelling klaar is en bij de bioscoop zijn de films die er voor die dag te zien zijn te vinden. Klik hier om meer te weten te komen wat narrowcasting precies inhoudt.

Waarom wordt narrowcasting gebruikt?

Nu duidelijk is wat narrowcasting inhoudt zal er nu ter sprake komen waarom bedrijven deze vorm van communicatie inzetten. Dit kan voor interne communicatie zijn naar je werknemers of naar klanten die in je winkel komen. De grootste voordelen zullen hieronder voor je op een rijtje gezet worden.

De content is makkelijk te veranderen

De content is makkelijk te veranderen wanneer je gebruikt maakt van narrowcasting. Bij bioscopen bijvoorbeeld kan eenvoudig het aanbod van films veranderen met een klik op de knop. Dit scheelt een hoop moeite wanneer je alles handmatig moet weghalen en opnieuw neerzetten. Hierdoor kun je de juiste boodschap op het juiste moment afgeven.

Verbeterde vorm van communicatie

Doormiddel van narrowcasting is het ook heel eenvoudig om te communiceren met werknemers of klanten. De berichten kunnen snel en makkelijk verspreid worden en aangepast op het moment wanneer dat nodig is. Hierdoor hoeft er ook niet iedere keer via traditionele media gecommuniceerd te worden en is het voor iedereen direct duidelijk wat er nodig is.

De duurzaamheid van narrowcasting

Ook niet onbelangrijk in deze tijd is de duurzaamheid van de werkvloer. Narrowcasting is alvast een manier om je organisatie groener in te richten. Door niet meer gebruik te maken van traditionele media en veel papier is nu alles via narrowcasting te volgen. Dat scheelt weer een hoop. Er zijn nog meer voordelen van narrowcasting die je hier kunt vinden.

Het doel van narrowcasting

Het doel van narrowcasting is dus om de communicatie van je organisatie verbeteren en je producten of diensten beter op de kaart te brengen. Dit kan zijn richting klanten of je eigen werknemers. Steeds meer bedrijven maken hier gebruik van dankzij de vele voordelen.

Wat vind jij van narrowcasting? Laat het hieronder weten in de reacties.