Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Stefan Nuijten en Michiel Mol verkopen full-service agency Fightclub

Laatst bijgewerkt: 24-06-2021 16:44:27

Persbericht - Fightclub, één van de grootste onafhankelijke full-service agencies van Nederland is onderdeel geworden van het Belgische Customer Collective. Fightclub fuseerde vorig jaar nog met reclamebureau TCC en ging verder als full-service bureau. Door toetreding tot de Customer Collective groep is de totaal propositie nu op creatief en performance vlak flink versterkt. Met deze eerste grote overname realiseert het van origine Belgische Customer Collective deze week een grote strategische stap richting haar internationale ambities. De prijs van de overname is niet bekend.

Het bureau is de afgelopen jaren flink gegroeid onder leiding van oprichter en managing director Stefan Nuijten (76interactive en Forza Refurbished), die inmiddels voor de derde keer zijn (digital) agency succesvol weet te verkopen. Zijn zakenpartner Michiel Mol (Lost Boys, ForceField VR, Force India F1) kent ‘het trucje’ natuurlijk als geen ander, hij verkocht het door hem opgerichte internetbedrijf Lost Boys voor €416 miljoen aan het Franse reclamebedrijf Publicis in 2012. Fightclub partners Cees Faes (The Communication Company) en Maarten Elshove (ForceField en MaxCredible) hebben hun belangen volledig meeverkocht. Stefan en Cees blijven betrokken als aandeelhouder in Customer Collective. Fightclub heeft de afgelopen jaren een sterke positie geclaimd binnen een sterk groeiende en concurrerende markt waar grote netwerken en fondsen flink aan het consolideren zijn. Het bureau werd vorig jaar nog bekroond met de prestigieuze prijs voor ‘Beste Full-Service Bureau van Nederland’ in de categorie voor grote bureaus en wist mooie klanten aan haar te binden zoals Mora, DPD Nederland, Red Band, Delta, Mercedes-Benz Trucks, Driscolls, Paturain, Wasa en Fit For Free.

‘Toen we het merk Fightclub oprichtten in 2017, hadden we een duidelijke visie over hoe het bureau zich moest gaan ontwikkelen en hebben wij vastgehouden aan die strategie. Dit heeft geresulteerd in een geweldig groeiend en winstgevend bedrijf, wat mooie klanten en prijzen heeft gewonnen de afgelopen jaren. Fightclub heeft zich autonoom naar een full service bureau ontwikkeld, echter is wat wij doen: merk activatie en performance marketing, nog maar een deel van de customer journey. Data en technologie worden steeds belangrijker in die journey en dat is niet iets wat je als marketing agency erbij voegt. De samenwerking met Customer Collective, als specialist in marketing strategy, data, technology en growth marketing, is daarom een logische stap voor ons.’ aldus, oprichter Stefan Nuijten.

Fightclub positioneerde zich onafhankelijk in de markt waar zij pitchen tussen de grote netwerkbureaus als Dept, Merkle, Greenhouse en o.a. Born05. Het is daarom in eerste instantie geen logische stap dat het Bredase bureau zich aansluit bij een netwerk bureau. Michiel Mol, ligt toe: ‘Voor Customer Collective zijn wij de eerste stap in Nederland en de grootste acquisitie die ze tot op heden hebben gedaan. De afgelopen jaren waren er meerdere partijen geïnteresseerd in Fightclub, echter gingen we niet in op deze ‘avances’. Customer Collective kwam op het juiste moment in onze volgende stap. De klik en ambities zijn goed en wij hebben daarbij kritisch gekeken dat we niet alleen ons DNA behouden, maar ook een bijdrage kunnen leveren aan de groeistrategie van de groep. Er zal voor de klanten en het personeel niet veel veranderen, los van dat Fightclub nu echt de gehele journey kan invullen voor klanten. Ook de merknaam Fightclub, waar ik persoonlijk erg trots op ben, blijft in stand overigens.’

Je leest er meer over op de website van Fightclub via www.fightclub.nl