Geen producten in je winkelmand.

Persbericht - SATOS vergroot Europees cryptocurrency-handelsgebied met internationale partnership

Een van Nederlands bekendste cryptocurrency-handelsplatformen SATOS is een partnership aangegaan met de Estlandse cryptocurrency-beurs STEX. Dit valt mede samen met de Europese koers die SATOS eind vorig jaar aankondigde. De crypto-platformen creëren samen een one-stop-shop; eenvoudig en snel cryptocurrency kopen, handelen en verkopen.

Kopen, handelen en verkopen
Binnen handelsplatformen bestaan de termen ‘broker’ en ‘exchange’. Een broker zorgt doorgaans voor een snelle en veilige manier om euro’s of dollars (fiatgeld) te wisselen naar cryptocurrency en vice versa zonder gelden te beheren. Een cryptocurrency exchange wisselt hoofdzakelijk in en naar verschillende cryptocurrency en beheert doorgaans gelden van klanten.

Met de strategische partnership zorgen de broker SATOS en exchange STEX samen voor een groter handelsgebied binnen Europa. Beide partijen profiteren van de samenwerking door de handelaren een veilige opvolging te geven. Voor SATOS bestaat de opvolging uit klanten een veilige en vertrouwde beurs aan te raden. Bij STEX bestaat dit uit een veilige en eenvoudige manier om cryptocurrency te kopen via diverse betaalmethoden zoals iDEAL – eveneens als het vertrouwd verkopen van cryptocurrency om de tegenwaarde op je bankrekening te ontvangen.

Sneller en veiliger
De voordelen van deze samenwerking bestaan grotendeels uit gemak, snelheid en veiligheid. Wanneer je via STEX kiest om bitcoin te kopen via iDEAL of Bancontact beland je op een pagina waar gegevens als wallet-adres, e-mail en betaalmethode al ingevuld zijn. Zo voorkom je dat een wallet-adres of e-mailadres verkeerd wordt overgenomen.

“Bij SATOS willen we ons blijven focussen op hetgeen waar we goed in zijn; veilig en snel cryptocurrency omzetten naar euro’s en vice versa. We blijven dicht bij onze visie die we in 2013 hebben geformuleerd, zo zullen we ernaar streven geen tegoeden te beheren zoals we dit vaak zien bij exchanges. Daarentegen kunnen we niet ontkennen dat exchanges nodig zijn voor de adoptie van cryptocurrency. Om die reden zijn wij een partnership aangegaan met de exchange STEX.

Met deze partnership verbreden wij onze Europese voetafdruk. Daarbij zullen wij het mogelijk maken om via SATOS cryptocurrency te kopen en verkopen, direct van en naar je STEX wallet-adressen; een proces wat bij verschillende exchanges toch redelijk zenuwslopend en langdurig kan zijn. Je moet tenslotte vaak je wallet-adres kopiëren en de juiste aantallen meegeven. Juist dat proces hebben wij middels de samenwerking geautomatiseerd zodat er geen ruimte meer is voor fouten. Bovendien gaan uitbetalingen via deze samenwerking vele malen sneller.” Licht Stijn Jager, marketing manager bij SATOS, toe.

Delen op:
LinkedInFacebookTwitter