Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Persbericht - Relatiegeschenken uit de tijd?

Belangrijk voor bedrijven en organisaties is hun groei en van betekenis zijn in onze huidige maatschappij. Het is daarom essentieel om op een positieve en originele manier op te vallen. Hierbij probeert iedere organisatie naam te maken op de markt die het dichtst aanleunt bij haar doelpubliek. Het doel is om partners en (toekomstige) klanten te overtuigen van hun sterke kanten. Dit wordt vaak verwezenlijkt door sociale, culturele en/of historische aspecten te verweven met de producten die ze aanbieden. Klanten warm maken voor hun producten en laten kennismaken met hun idealen doen heel wat bedrijven en organisaties door middel van unieke relatiegeschenken. Het is hun manier om te tonen dat ook zij er toe doen.

De historie van relatiegeschenken

Het allereerste relatiegeschenk gaat terug tot 1782 waarbij George Washington tijdens zijn verkiezingscampagne in de VS zijn kiezers een button schonk. In de loop der jaren deden heel wat bekende figuren, organisaties en bedrijven hem na. Ook het aanbod aan bedrijven die promotie materiaal aanbieden is in de 20e eeuw sterk toegenomen. Deze toename heeft geleid tot de oprichting van de Promotional Products Association International (PPAI) waarvan wereldwijd heel wat bedrijven deel uitmaken. In Europa werden de relatiegeschenken pas in de jaren ’60 ge├»ntroduceerd met de standaard bedrukte pennen. Later werd dit uitgebreid naar andere nuttige bureau artikelen zoals pennenhouders, briefopeners, linialen en bureauklokjes. Tegenwoordig bestaat er een haast eindeloos aanbod aan nuttige en originele relatiegeschenken.

Unieke relatiegeschenken voor unieke organisaties

Bedrijven en organisaties streven bepaalde idealen na en willen zich graag op een unieke manier onderscheiden van eventuele concurrentie. Ze willen hierbij hun klanten overtuigen van hun kennis en kunde zodat de klanten weten waar die organisatie nu precies voor staat. Om het juiste publiek aan te kunnen spreken op een doeltreffende manier is het essentieel om een uniek product te kunnen aanbieden dat die idealen weerspiegelt. Je hebt hierbij vaak een bepaald doelpubliek voor ogen en daar wil je dan graag op in kunnen spelen. Er zijn echter nog andere factoren die een belangrijke rol spelen om op effici├źnte wijze draagkrachtige relaties met toekomstige klanten en leveranciers op te kunnen bouwen.

Een brede waaier aan relatiegeschenken

Tegenwoordig is het aanbod aan relatiegeschenken haast eindeloos. Je hebt de keuze uit de klassieke relatiegeschenken als bedrukte pennen en potloden, paraplu’s, linialen, petjes, speelkaarten, enz. Maar er is veel meer dan dat. Haast alles wat je je maar kunt inbeelden is mogelijk te personaliseren als relatiegeschenk. Denk bijvoorbeeld aan tassen, drinkflessen, mokken, ballen, regenkleding en andere textiel. Tegenwoordig zijn er heel wat gadgets op de markt zoals gepersonaliseerde USB-sticks, speakers, flesopeners en ga zo maar door.

Als nieuw bedrijf of nieuwe organisatie kan de keuze uit dit uitgebreid aanbod aan relatiegeschenken overweldigend zijn. Neem daarom de tijd en laat je goed informeren. Ontdek het gevarieerde aanbod en maak je wensen kenbaar zodat je samen met de leverancier het ontwerp van jouw unieke relatiegeschenk kunnen verwezenlijken. Jouw klanten zullen alvast onder de indruk zijn van jouw originaliteit.

Delen op:
LinkedInFacebookTwitter