Hoe maak jij een effectieve verkoopbrochure?

Laatst bijgewerkt: 22-09-2021 16:00:06

Persbericht - Fysieke verkoopbrochures kunnen een belangrijk aandeel innemen in de marketingcampagne als je van plan bent om een nieuwe dienst of nieuw product aan te kondigen. Brochures zijn effectief omdat ze in tegenstelling tot online advertenties minder te maken hebben met concurrentie en vaak een voordeliger kostenplaatje hebben. Tevens kun je brochures plaatsen op de plekken waar ze de hoogste kans hebben om in aanraking te komen met jouw potentiële publiek, waarmee je de zichtbaarheid van je onderneming vergroot op de plaatsen die ertoe doen! Kortom, brochures zijn positieve pers voor je producten en diensten, en zo zul je klanten kunnen bereiken die liever iets fysieks in handen hebben. Om aan de slag te gaan met het produceren van een effectieve verkoopbrochure, geven we je in dit artikel een aantal handige tips.

Kies om te verkopen

Om de aandacht te kunnen trekken van potentiële klanten, is het van belang dat jouw brochure zich richt op de voordelen waar klanten van kunnen genieten als ze een aankoop bij je doen. Daarom is het belangrijk dat de verkoopinformatie zich volledig instelt op het inspelen van de behoeftes van de klanten. Hierbij is het essentieel om kennis te nemen van de belangrijkste behoeftes van de klant, om hetgeen aan te bieden waarop klanten wachten en waardoor ze actie willen ondernemen.  Probeer daarom in kaart te brengen waarom klanten bij jou een aankoop willen doen en wat de voordelen hiervan zijn ten opzichte van de concurrent. Door je hierop toe te spitsen in je verkoopbrochure, zorg je ervoor dat je op een gerichte manier de behoeftes van de klant aanspreekt.

Gebruik effectieve titelkoppen en afbeeldingen

Om de aandacht te wekken van de lezer, moet je ervoor zorgen dat je in een oogopslag de focus weet te grijpen! Gebruik daarom flitsende en relevante afbeeldingen voor de omslag van de brochure en aantrekkelijke titels, zodat ontvangers de moeite willen nemen om deze te openen. Gebruik een titel die waardevol is voor jouw doelgroep en een propositie biedt die inspeelt op de interesses van jouw ontvangers.

Zorg voor een professionele look

Wil je een verkoopbrochure in een boekje laten drukken, dan is het van essentieel belang om er voor te zorgen dat je een goed ontworpen brochure kiest die niet te maken heeft met verwarrende lay-outs, onleesbare teksten, teveel verschillende lettertypen of aparte kleuren die jouw brochure er amateuristisch uit laten zien. Als je van plan bent om zelf een verkoopbrochure in elkaar te zetten, begin dan met een uitgebreid vooronderzoek voor het vormgeven van een succesvol design.