Hoe belangrijk is goodwill nou eigenlijk onder je werknemers?

Laatst bijgewerkt: 15-07-2021 19:00:05

Persbericht - Personeelsleden betrokken en gelukkig houden, dat wil natuurlijk iedereen. In een tijd waarin jobhoppen razend populair is, is dat niet...

Personeelsleden betrokken en gelukkig houden, dat wil natuurlijk iedereen. In een tijd waarin jobhoppen razend populair is, is dat niet meer eenvoudig. Dit dwingt werkgevers ertoe om extra maatregelen te treffen en werknemers te verleiden om zo aan boord te blijven. Hieronder zijn enkele tips om goodwill onder je werknemers te krijgen en te vergroten.

Extraatjes

Als je aan tien verschillende mensen vraagt wat ze belangrijk vinden in een baan, zeggen alle tien personen iets anders. Toch komt het bij veel mensen op hetzelfde neer. Financiële compensatie werkt het beste, maar ook goede arbeidsvoorwaarden en de mogelijkheid om te groeien zijn erg populair. Voor veel mensen is het leasen van een auto van de zaak een belangrijke reden om voor een bepaalde werkgever te kiezen. Naast de grote zaken lijken ook de minder kleine extraatjes het onverwachts goed te doen. Het aanbieden van goede koffie, koud water uit een waterkoeler en kortingen op producten van het bedrijf zijn leuke bijkomstigheden van een baan.

Gratis fruit

Tijdens een lange werkdag is het belangrijk dat werknemers zich comfortabel en fit voelen. Wanneer een onderneming vers fruit en snackgroenten aanbiedt op het werk heeft dit een positieve invloed op de arbeidsproductiviteit en werksfeer. Bedrijfsfruit verovert de werkvloer en zorgt voor blije, gezonde en hardwerkende werknemers. Ook worden werknemers gestimuleerd om op een laagdrempelige manier gezonder te leven. Wanneer er gratis fruit klaar ligt voor iedereen, is de kans groter dat de werknemers dagelijks voor een gezonde snack gaan. Vanuit fiscaal oogpunt is het aanbieden van fruit ook aantrekkelijk, een werkgever die fruit beschikbaar stelt, mag dit onbelast doen.

Warme zomers

De zomers in Nederland worden alsmaar heviger en warmer. Een waterkoeler is daarom ideaal voor het personeel en klanten op kantoor. Met een waterkoeler ben je verzekerd van koel, zuiver en mineraalrijk drinkwater gedurende de dag. Veel medewerkers zien het als een attent extraatje van de werkgever en het verhoogt de motivatie. Watercool-online biedt verschillende waterkoelers aan, zoals klassieke waterkoelers of een systeem dat direct op de leiding wordt aangesloten. De apparaten zorgen voor een aangename temperatuur waaruit lekker gekoeld water gedronken kan worden.

Het is tegenwoordig belangrijker dan ooit om goed personeel aan te trekken. Met goede arbeidsvoorwaarden en kleine extraatjes kan het zomaar zijn dat je de gewenste personen binnen je bedrijf houdt en ze ook nog eens met een grote lach naar huis gaan.