Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Haal meetbaar meer klanten uit je website met een AdWords specialist

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:30:40

Persbericht - Ben jij als ondernemer nog niet online zichtbaar? Dat kan dus echt niet meer als je een succesvolle onderneming wil opbouwen. De noodzaak om online aanwezig te zijn, heeft echter wel weer voor een ander probleem gezorgd. Doordat alle ondernemingen nu tenminste een website hebben, is het ook weer moeilijker geworden nog op te vallen tussen alle andere concurrenten. Hoe je toch door (potentiële) klanten gevonden wordt en omzet haalt uit een website. Schakel een Adwords specialist in.

Je klanten bereiken via Google

Het internet is de afgelopen decennia ongelofelijk gegroeid. Door de jaren heen zijn er diverse bedrijven ontstaan die online diensten aanbieden. Google is hiervan de grootste. Een groot aantal mensen heeft hier tegenwoordig een emailaccount of maakt gebruik van een andere dienst van het bedrijf. De meest bekende dienst van Google is nog eigenlijk wel de zoekmachine. Ga maar eens na hoe vaak je zelf op een dag niet even iets ‘googelt’. Dit doen je klanten waarschijnlijk ook, en hier liggen dus kansen om hen te bereiken.

Online marketing kent vele facetten. Wil je echt gericht op je doelgroep targetten? Met behulp van Google Adwords kun je heel gericht online adverteren. Je kiest zelf bij welke zoektermen je je advertentie wil tonen. Op deze manier weet je dat je je producten of diensten precies bij die mensen onder de aandacht brengt die hier ook naar zoeken.

De voordelen van het inhuren van een Google Adwords specialist

Kenmerkend voor veel ondernemers is dat ze moeite hebben om zaken uit handen te geven. Mogelijk ben jij ook zo iemand, en wil je zelf aan de slag gaan met Adwords. Prima om te proberen, maar bedenk wel dat je er waarschijnlijk veel tijd aan kwijt zult zijn. Dit kan frustrerend zijn. Zeker als de inspanningen ook nog eens niet het gewenste resultaat hebben. Besteed daarom liever je kostbare tijd aan het echte ondernemen, en huur voor dit werk een professionele Google Adwords specialist in. Een ads specialist, ook wel een SEA-specialist (waarbij SEA staat voor Search Engine Advertising) genoemd, zet met een door jou vastgesteld budget een campagne op. Deze experts zetten al hun kennis en ervaring in voor jouw onderneming om deze zo goed mogelijk onder de aandacht te brengen, meer klanten te werven en je onderneming te laten groeien.

Hoe werkt Google Adwords eigenlijk?

Voor je onderneming wordt een advertentie geplaatst op verschillende Google-kanalen. Het zoekgedrag van mensen bepaalt of ze voor jouw advertentie worden gezien als potentiële klant. Bij de advertenties wordt gewerkt met een pay-per-clicksysteem (PPC). Zodra iemand op je advertentie klikt en op je website terecht komt, moet je hiervoor een bepaald bedrag betalen. Dit bedrag is afhankelijk van onder andere het zoekvolume en de concurrentie. Het doel is om zoveel mogelijk klanten te trekken. Niet zoveel mogelijk kliks, maar juist de persoon die op de advertentie klikt ook daadwerkelijk over te laten gaan tot aankoop. Zoveel mogelijk kliks moeten dus worden omgezet in daadwerkelijke conversie. Zo wordt een Adwords campagne zo rendabel mogelijk. Een goede Adwords specialist weet niet alleen dit te doen, maar zorgt er ook nog eens voor dat de resultaten van de campagne meetbaar zijn aan de hand van evaluaties en rapportages.

Tip: Zoek je een Google Adwords specialist? Kijk dan altijd of ze in het bezit zijn van een Google Premium Partner certificaat. Google beloont bedrijven die op hoog niveau Adwords campagnes voor klanten begeleiden met dit partnerschap. SEA-experts binnen bedrijven met het certificaat staan er garant voor dat ze altijd op de hoogte zijn en blijven van de laatste ontwikkelingen van Adwords en andere Google-diensten. Veranderingen en vernieuwingen worden zo altijd optimaal opgepakt.