Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Generatiewisseling houdt Get There op koers

Laatst bijgewerkt: 13-10-2021 12:00:08

Persbericht - De IT-Dienstverlener Get There uit Leek begint aan een prachtig nieuw hoofdstuk in haar bestaan. Na 22 jaar aan de ontwikkeling van Get There te hebben gewerkt, dragen de drie oprichters van Get There, Auke van der Meulen als algemeen directeur, Durk Valk als technisch directeur en Eric Martens als financieel directeur de leiding en het aandeelhouderschap over aan een jongere generatie die uit eigen gelederen komt.

Het nieuwe bestuur zal bestaan uit de huidige aandeelhouder Nico Kluin als algemeen directeur, Niels van Bostelen als commercieel directeur en Frank Hoving als de nieuwe technisch directeur. Bij deze wisseling zullen Niels en Frank toetreden als aandeelhouders. Daarnaast treedt ook de NOM, de investerings- en ontwikkelingsmaatschappij voor Noord-Nederland, toe als aandeelhouder.

‘Deze generatiewissel zorgt ervoor dat we de continuïteit van het bedrijf en de duurzame inzetbaarheid van medewerkers kunnen borgen’, vertelt Nico Kluin, sinds 2009 commercieel directeur en mede-aandeelhouder van Get There. ‘En dat we dus niet, zoals we bij andere ICT bedrijven regelmatig zien, door een grote partij worden overgenomen, opgeslokt en verkruimeld. Daarnaast zijn Frank en Niels jong, ambitieus en al geruime tijd medebepalend voor de koers en visie van het bedrijf. Samen zijn we als geen ander in staat om de formule van Get There te bewaken en voort te zetten. Het behoud van onze zelfstandigheid en de nieuwe generatie de ruimte bieden, zijn voor de NOM belangrijke redenen om aandeelhouder te worden en deze management buy-out financieel mogelijk te maken.’

Wij zijn erg blij met dit sterke trekkersteam uit eigen gelederen en hebben vertrouwen in een succesvolle toekomst voor Get There. Wij zullen, ieder op onze eigen manier, met Get There verbonden blijven.’ Auke van der Meulen.

De volgende generatie

Het zijn bijzondere tijden voor IT dienstverleners als Get There, de gehele markt draait goed, wat resulteert in een fors aanbod aan werk, met een omgekeerd evenredig tekort aan professionals. Deze schaarste zorgt ervoor dat het belangrijker dan ooit is om te verbinden én met een nieuwe Generatie IT professionals te groeien. Get There heeft altijd aandacht gehad voor de persoonlijke ontwikkeling van collega’s door trainingen, opleidingen en coaching. De nieuwe generatie professionals heeft daarbij vaak behoefte aan meer dan alleen professionele groei.  ‘We zien dat collega’s graag tijd besteden om met elkaar te sparren, elkaar te helpen en het bedrijf verder te helpen,’  vertelt Frank Hoving. ‘Als nieuw management zie ik het als onze taak om dat nog meer te stimuleren én te faciliteren, want ze zijn onderdeel van het geheel en sturen mee’.

Noord-Nederlandse uitdagingen

Get There is een echt Noord-Nederlands bedrijf. Dat zie je terug in de noordelijke nuchterheid hoe omgegaan wordt met de collega’s maar ook het klantenportfolio. ‘Onze collega’s wonen veelal in de noordelijke drie provincies, bewust. We sturen onze mensen bijvoorbeeld niet naar het westen van het land’, verduidelijkt Nico Kluin, ‘dat past niet bij ons’. In het Noorden zijn hele mooie klanten met uitdagende en spraakmakende projecten. ‘Get There is één van de weinige partijen die rechtstreeks kennis, mensen en expertise levert aan uitvoeringsorganisaties als het CJIB, DUO en RDW’, aldus Niels van Bostelen. ‘In dergelijke omgevingen hebben we onze waarde al ruimschoots bewezen en zullen we dat de komende tijd onverminderd blijven doen in tal van uitdagende projecten. Daarvoor zijn wij continu op zoek naar specialisten.’

Over Get There

Get There, opgericht in 1999, is al 22 jaar succesvol in het bedienen van met name de Noord- Nederlandse markt met hoogwaardige ICT-dienstverlening, waaronder maatwerk-software en data-oplossingen. Door de mix van eigenaarschap, deskundigheid en resultaatgerichtheid heeft Get There met veel opdrachtgevers een lange relatie. Op dit moment heeft het bedrijf ruim 100 professionals ingezet bij haar opdrachtgevers in Noord-Nederland.

Koers

Met de nieuwe generatie aandeelhouders en management is Get There op koers voor een succesvolle toekomst. ‘De NOM ondersteunt daarbij het nieuwe team vanuit haar ervaring als investeerder en noordelijke netwerkpartner en voegt een mooie succesvolle onderneming toe aan haar portefeuille’,  aldus investment manager Emiel ten Have. ‘In de nieuwe setting wordt dezelfde hoogwaardige dienstverlening gewaarborgd, en ontstaan met het nieuwe management ook nieuwe kansen.’