Geef de sfeer van je bedrijf een boost met een nieuwe inrichting

Laatst bijgewerkt: 25-05-2021 14:31:50

Persbericht - Vaak wordt door ondernemers onderschat hoe belangrijk de aankleding van het bedrijfspand is. Op een plek waar mensen werken is...

Vaak wordt door ondernemers onderschat hoe belangrijk de aankleding van het bedrijfspand is. Op een plek waar mensen werken is het interieur van groot belang. Ga maar naar hoe jij je thuis voelt als je niet gelukkig bent met de inrichting. Precies zo voelt het personeel zich dus ook als de inrichting van het bedrijfspand te wensen over laat. En het is algemeen bekend dat mensen beter presteren wanneer ze zich goed voelen, dus de productiviteit van het hele bedrijf hangt mede af van de wijze waarop het pand is ingericht. De kleurstelling in de kantoren, de kantine-inrichting, de verlichting in het magazijn, het zijn stuk voor stuk zaken om zorgvuldig te kiezen. Met een nieuwe inrichting doe je niet alleen jezelf, maar ook alle andere betrokkenen een groot plezier.

Het hart van het bedrijf

Misschien beschouw je de productiehal, het verkoopkantoor of de directiekamer als het hart van je bedrijf. Vaak is het tegendeel echter waar. Over het algemeen is de kantine juist het kloppend hart van de onderneming. Waarom? Omdat de medewerkers hier kunnen ontspannen, waardoor ze zich weer kunnen opladen voor de volgende uren. Er valt daarom veel voor te zeggen om deze ruimte tot in de puntjes te verzorgen. Het voordeel daarbij is dat je de kantine ook goed kunt gebruiken om gasten in te ontvangen. De kantine als representatief visitekaartje voor je bedrijf, een prima idee!

Aandacht voor elk detail

Schoon, overzichtelijk en sfeervol. Dat is toch zoals iedereen zijn werkplek zou wensen? Zorg er dan als ondernemer voor dat dit ook inderdaad het geval is. Niet alleen de werkplek zelf, maar bijvoorbeeld ook de opslagruimte en alle overige ruimtes. In sommige bedrijfstakken is bijvoorbeeld een kleedruimte gewenst. Denk maar eens aan de brandweer of bedrijven in de industriële reiniging. Als je bedrijf een douche- en kleedruimte heeft, zou je aan de kleedkamerinrichting feitelijk net zo veel aandacht moeten besteden als aan de overige ruimtes in het pand. Zo zorg je ervoor dat de medewerkers zich echt goed op hun plaats voelen.

Loyaliteit

Dergelijke investeringen verdienen zich snel terug. Medewerkers die het naar hun zin hebben bij een bedrijf, zullen hun eerder geneigd zijn om loyaal te blijven aan hun werkgever, ook wanneer de markt eventuele nieuwe kansen biedt. Besef hierbij goed dat ervaren krachten door hun kennis en kunde veel waard zijn!