De toegevoegde waarde van personalisatie

Laatst bijgewerkt: 25-05-2021 14:31:53

Persbericht - In deze tijd waarbij je iedere dag een overvloed aan informatie te verwerken krijgt, is het moeilijk om op te...

In deze tijd waarbij je iedere dag een overvloed aan informatie te verwerken krijgt, is het moeilijk om op te vallen. Een gepersonaliseerd bericht of product lijkt daarom de oplossing. Op deze manier val je toch op bij de consument en geef je die persoon speciale aandacht. Personalisatie van bijvoorbeeld producten als sleutelhangers en speelgoed is steeds meer in opkomst en consumenten zijn ook bereid om daar meer voor te betalen. Met een lasersnijder zijn er tegenwoordig al technieken mogelijk om speelgoed of souvenirs te laten graveren met een persoonlijke boodschap. De toegevoegde waarde van personalisatie zal de komende jaren alleen maar toenemen. Wil je meer weten over personalisatie en wat er allemaal mogelijk is? Lees dan snel verder!

De consument centraal stellen

De toegevoegde waarde van personalisatie is toch wel dat je de consument centraal stelt. Personalisatie van berichten of producten zorgt ervoor dat consumenten of klanten zich gezien voelen en zich daardoor ook verbonden voelen met je bedrijf. Het gevolg hiervan is dat consumenten zich kunnen ontplooien tot echte fans van je merk en daardoor voor gratis mond-tot-mond reclame zullen zorgen via vrienden of familie.

Daarnaast kan een gepersonaliseerd bericht ertoe bijdragen dat je op het meeste relevante moment zichtbaar bent bij die klant of consument. Een mooi voorbeeld is dat een bedrijf je op je verjaardag een persoonlijke verjaardagskaart stuurt. Hiermee bezorgen bedrijven hun consument een uniek gevoel dat er aan ze gedacht wordt en bouwen ze op die manier een band op met die persoon. Je kunt het eigenlijk zien als een goede vriendschap, waarbij de band wordt versterkt door het geven van persoonlijke aandacht.

Personalisatie technieken

Met de technologieën van nu, zijn de personalisatiemogelijkheden van producten eindeloos. Een van de technologieën die steeds meer wordt gebruikt, is een lasertechniek. Hiermee kunnen verschillende type producten, zoals sleutelhangers, speelgoed en geschenken worden gegraveerd. Dit gebeurt meestal bij producten waarbij het gaat om laser snijden in hout tot een dikte van 20 millimeter. Het type hout maakt niet uit, in principe is iedere houtsoort geschikt. Deze lasertechniek zorgt voor een hoge kwaliteit van de producten en geeft een persoonlijk tintje aan bijvoorbeeld je houten sleutelhanger of houten kunstgeschenk.

Personalisatie van producten zal enorm populair blijven. Zorg dus dat je als bedrijf op de hoogte bent van hoe je personalisatie allemaal kunt inzetten, welke personalisatie trends er zijn en wat de toegevoegde waarde is. Want je wil als bedrijf natuurlijk niet opgaan in de grijze massa!