Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De aandacht wekken met flyers? Zo doe je dat!

Laatst bijgewerkt: 19-08-2021 15:47:45

Persbericht - Flyers kunnen een effectieve en goedkope manier zijn om jouw bedrijf te promoten, ongeacht de grootte! Een flyer heeft het...

Flyers kunnen een effectieve en goedkope manier zijn om jouw bedrijf te promoten, ongeacht de grootte! Een flyer heeft het doel om de aandacht van jouw publiek te trekken en lang genoeg vast te houden, zodat ze daadwerkelijk geïnteresseerd in jouw product of service worden.

In dit artikel nemen we enkele cruciale aspecten door om van jouw flyers een succes te maken.

Bepaal jouw doelgroep

Voordat je een design voor je flyers gaat bedenken, is het belangrijk om de doelgroep te leren kennen. Wanneer je weet wie je doelgroep is voor jouw flyers, dan kan je op basis van deze informatie een betere toon hanteren die jouw soort klanten kan bereiken.

Het doel hierbij is om een flyer te creëren die specifiek de aandacht trekt van jouw doelgroep.

Zorg voor een eenduidig design

Bij het creëren van een waanzinnig design, denk je eerst goed na wat het eerste is dat je wilt dat mensen opmerken. Probeer de lezers de aandacht te trekken met die specifieke focus. Om een unieke focus te creëren, zorg er voor dat je een opvallend en toch professioneel beeld gebruikt. De kwaliteit van de afbeeldingen is natuurlijk erg belangrijk. Gebruik hoogwaardige, kristalheldere of juist kleurrijke afbeeldingen die de aandacht trekken, sfeer creëren en je verhaal ondersteunen.

Zorg ook voor de juiste letterstijl en -grootte. Probeer verschillende soorten lettertypen uit. Hoe speciaal of juist simpel jouw lettertype zal zijn, hangt af jouw creatieve ideeën, maar houd er in ieder geval rekening mee dat het leesbaar is.

Andere tips voor een geslaagd design om niet te vergeten zijn als volgt:

  • Gebruik een aantrekkende titel

Maak de kop pakkend of uitdagend met zorgvuldig gekozen woorden. Wees creatief in het opnemen van krachtige woorden en uitdrukkingen zoals “Dit is wat je moet weten over”, “Hoe ga je om met”, “Ontdek de volgende” en meer woorden die jouw publiek direct aan het denken doet zetten!

  • Gebruik actiewoorden

Maak jouw productaanbod nog spannender door actieve werkwoorden te gebruiken. Vermijd het gebruik van passief woordgebruik.

  • Gebruik bullet points

Zet de tekst, met name de voordelen die jouw flyer aanbiedt, in gemakkelijk leesbare en verteerbare opsommingstekens in plaats van lange alinea’s.

Bied korting!

Naast het design, moet de inhoud van jouw flyers de aandacht van het publiek aanspreken. Zorg ervoor dat de boodschap goed overkomt. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het aanbieden van kortingen. Mensen houden eenmaal van kortingen en goede deals. Het toevoegen van een coupon of promotie-aanbieding aan jouw flyer maakt het een stuk interessanter voor klanten om zich aangetrokken te voelen.