Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

7 Voordelen van een eigen bestelsite voor horecaondernemers

Laatst bijgewerkt: 06-01-2021 14:40:51

Persbericht - Het online bestellen van eten wordt alsmaar populairder. Naast pizzakoeriers en snackbars zien we dat ook steeds meer eetcafés hun...

Het online bestellen van eten wordt alsmaar populairder. Naast pizzakoeriers en snackbars zien we dat ook steeds meer eetcafés hun gerechten online aanbieden. Vaak bieden afhaal-en/of bezorgrestaurants hun gerechten aan op gezamenlijke bestelsites. Horecazaken kiezen echter steeds vaker voor een eigen bestelsite, maar waarom? We vertellen het je in deze blog.

  1. Geen commissiekosten

Wanneer je jouw producten aanbiedt op een eigen bestelsite hoef je in tegenstelling tot bij gezamenlijke websites geen commissiekosten te betalen. Je hoeft dus op geen enkele manier een percentage van je verkopen af te dragen. Geen commissiekosten of verborgen kosten. Jij betaalt enkel kosten per transactie zoals die altijd van toepassing zijn bij de payment service provider waarvan je gebruik maakt.

  1. Directe betaling

Jouw klanten kunnen hun eten direct afrekenen op jouw bestelsite via bijvoorbeeld iDeal of PayPal. Wanneer je kiest voor een payment service provider die aansluit op de partij via waar je de website host, en deze zijn met elkaar geïntegreerd, ontvang je direct de betaling op jouw rekening. Zo hoef je nooit lang te wachten op het geld waarop je recht hebt.

  1. Betere online zichtbaarheid

Wanneer je een eigen bestelsite start, kunnen jouw klanten jouw opzoeken in een zoekmachine waarna ze eten kunnen bestellen op jouw eigen website. Een eigen shop vergroot je online zichtbaarheid en verhoogt jouw omzet, de kans is immers groot dat ook bezoekers die jou nog niet zo goed kennen via een zoekmachine op jouw eigen bestelsite belanden. De band tussen jouw bedrijf en jouw klant wordt bovendien ook versterkt door een eigen website, dit voelt vaak persoonlijker aan dan wanneer je enkel zichtbaar bent op een verzamelsite.

  1. Snel online en aanpasbaar

Start je een eigen bestelsite? Dan kan je de site aanpassen op het moment dat jij dat wilt. De aanpassingen die je doorvoert worden direct zichtbaar op je website. Wil je prijzen voor producten aanpassen of een product verwijderen uit je assortiment? Met slechts enkele klikken is dit geregeld. Het opzetten van je eigen bestelsite is sowieso snel gebeurd, binnen één dag ben je online en ready to go!

  1. Eigen huisstijl

Een ander voordeel van een eigen bestelsite is dat je een unieke website kunt creëren die past bij jouw bedrijf, dus volledig in jouw huisstijl en met jouw logo. Zo maak je eenvoudig een online visitekaartje van jouw restaurant en loop je niet de kans dat je niet opvalt tussen alle andere aanbieders op een verzamelsite waarbij ieder restaurant op dezelfde uniforme manier wordt getoond.

  1. Maak het persoonlijk

Met een eigen bestel-en afhaalwebsite behoud je het persoonlijke contact met jouw klanten. Plaats eenvoudig speciale acties of mail bijvoorbeeld een unieke kortingscode naar jouw vaste klanten om hen te laten zien dat je ze waardeert.

  1. Behoud de controle

Dankzij de bestel-en afhaalfunctie in jouw shop bepaal jij zelf wanneer klanten jouw producten willen afhalen of bezorgen. Stel alles in naar wens. Bepaal zelf de bereidingstijd, capaciteit, aantal bestellingen per uur, bezorgregio’s en hoe jij je wil communiceren naar de klant als je jouw eigen webshop begint.