5 promotieartikelen die je ook kunt inzetten voor je eigen personeel

Laatst bijgewerkt: 26-04-2021 16:14:01

Persbericht - Promotieartikelen zien we vooral als een investering in de marketing van het bedrijf. Je geeft ze weg aan potentiële klanten...

Promotieartikelen zien we vooral als een investering in de marketing van het bedrijf. Je geeft ze weg aan potentiële klanten om goodwill te kweken en ze iets te geven waardoor ze aan het bedrijf herinnerd worden, in de hoop dat dat meer klandizie oplevert. Maar die leuke items die je laat bedrukken kunnen ook binnen de eigen organisatie een nuttige investering zijn. Ze kunnen bijvoorbeeld en bijdragen aan meer uniformiteit en daarmee een professionelere uitstraling. In dit artikel geven we hier een aan voorbeelden van.

Mokken bedrukken

Heeft iedereen bij jou op de werkvloer zijn eigen koffiemok van thuis meegenomen, of drinkt iedereen uit plastic bekertjes? Het zou er professioneler uitzien én een dienst aan de medewerkers zijn als er voor iedereen goede mokken vanuit het bedrijf beschikbaar gesteld worden. Mét logo van het bedrijf natuurlijk, want dat voegt toe aan de professionele uitstraling. Mokken laten bedrukken met bedrijfslogo voor het eigen personeel is daarom helemaal geen slecht idee, want het biedt alle medewerkers een goede koffiekop en het zorgt voor uniformiteit op de werkvloer.

T-shirts bedrukken

Afhankelijk van het type bedrijf, kan wat meer uniforme bedrijfskleding ook een goed idee zijn om de professionele uitstraling te bevorderen. Heb je bijvoorbeeld een winkel, dan helpt het voor de herkenbaarheid als werknemers hetzelfde dragen. Hiervoor kun je t-shirts laten bedrukken met het logo van het bedrijf. Zo zorg je er ook voor dat je medewerkers er altijd representatief uitzien. Voor klanten is het prettig om te weten wie ze kunnen aanspreken als ze vragen hebben. Uiteraard is het dragen van dezelfde t-shirts in een kantooromgeving wat minder gepast.

USB-sticks

Het is hartstikke fijn om als potentiële klant een gratis USB-stick te ontvangen van een bedrijf. Die komen namelijk altijd van pas. Maar bij jouzelf op kantoor komen ze ook uitstekend van pas. Waarom dan niet investeren in een doos USB-sticks die voorzien zijn van het bedrijfslogo, maar dan voor intern gebruik? Zo kun je al je kantoormedewerkers voorzien van een eigen USB-stick waar ze, als nodig, hun eigen naam op kunnen aanbrengen. Dan hoeft men niet meer het hele kantoor af te zoeken naar een USB-stick wanneer men er een nodig heeft, bijvoorbeeld voor een presentatie.

Notitieboekjes

Hoe zeer we tegenwoordig bijna alles ook digitaal doen, het snel kunnen maken van aantekeningen blijft altijd een praktische behoefte. Bij een vergadering of zakelijke bespreking staat het niet altijd even goed om met een laptop voor je neus te zitten, omdat je op die manier toch een soort barrière opwerpt. Aantekeningen maken op een tablet of een telefoon gaat vaak niet zo soepel, dus het aloude notitieboekje komt anno 2021 nog steeds van pas. Daarom kan het een goed idee zijn om een voorraad notitieboekjes – uiteraard voorzien van het bedrijfslogo – aan te leggen voor medewerkers om te gebruiken wanneer dat nodig is. Als iedereen een eigen notitieboekje krijgt, voorkom je ook dat aantekeningen kwijtraken omdat ze op losse papieren gemaakt zijn.

Muismatten

Zijn de muismatten die de medewerkers op kantoor gebruiken al uniform? Zo niet, dan staat het wel chic en professioneel als alle werkplekken een mooie muismat krijgen waar het logo van het bedrijf op gedrukt staat. Zo hoeft er ook niemand ruzie te maken over wie de fijnste muismat heeft, want iedereen heeft dezelfde. Dat bevordert ook de mogelijkheid om flexplekken te creëren die gelijk zijn aan elkaar voor het geval dat je met een flexibelere kantoorbezetting wilt gaan werken. Het kan geen kwaad om eerst een proefexemplaar te bestellen om te testen of het inderdaad een fijne muismat is om mee te werken. Er bestaan ook overigens ook muismatten die een kussentje hebben waarop men de pols kan laten rusten. Dit kan helpen om de beruchte muisarm, ook wel bekend als RSI, te voorkomen.

De cadeautjes hoeven dus niet altijd voor zakenrelaties of potentiële klanten te zijn, hoe zeer dat ook een goede investering in marketing of zakelijke contacten kan zijn. In sommige gevallen kunnen dit soort uitgaven dus ook een goede investering zijn voor je eigen kantooromgeving. Het is investering in de professionele uitstraling van je bedrijf en het werkcomfort van het personeel, dat profiteert van de aanwezige eerdergenoemde USB-sticks of notitieblokjes, om maar een paar voorbeelden te noemen.