No products in the cart.

4 redenen om voor sim only te kiezen als je personeel een zakelijke telefoon geeft

Laatst bijgewerkt: 13-05-2022 09:36:02

Persbericht - Zijn jouw medewerkers vaak onderweg voor het werk? Dan moeten ze natuurlijk wel bereikbaar zijn. Eigenlijk kun je niet verwachten dat ze voor zakelijke communicatie gebruikmaken van hun eigen smartphone en telefoonabonnement.

Daarom is het een goed idee om personeel van een zakelijke telefoon te voorzien. Wij bespreken vier redenen om in dat geval voor sim only abonnementen te kiezen.

Kortere looptijd mogelijk

Medewerkers komen en gaan en je wilt niet doorbetalen voor een telefoonabonnement dat niet gebruikt wordt. Dan is het fijn als je niet nog een jaar vastzit aan een contract. Bij telefoonabonnementen met toestel heb je doorgaans te maken met contracten voor twee of drie jaar, maar bij sim only kun je voor een kortere looptijd kiezen. Het is zelfs mogelijk om een mobiel abonnement te nemen dat vanaf het begin al maandelijks opzegbaar is.

Goedkopere toestellen

Uiteraard moet je personeel naast een telefoonabonnement ook van een toestel voorzien. Dan klinkt een telefoonabonnement met toestel interessant, want dan kun je twee vliegen in één klap slaan. Maar je betaalt meer voor hetzelfde toestel dan wanneer je het elders ‘los’ koopt. Als bedrijf ben je doorgaans bovendien ook wel in staat om de smartphones meteen geheel af te rekenen. Zo is het een eenmalige investering en zijn daarna de vaste lasten relatief laag.

Niet te vaak een nieuwe smartphone

Als je een telefoonabonnement met toestel afsluit met een contract voor twee jaar, is de verleiding er natuurlijk om daarna opnieuw zo’n abonnement af te sluiten en weer een nieuwe smartphone uit te kiezen. Maar is dat ook echt nodig? Een smartphone kan doorgaans wel langer mee dan dat, dus waarom onnodig betalen voor een nieuw toestel als de oude nog wel een jaar twee mee kan. Bovendien hoeven medewerkers er ook niet allerlei geavanceerde dingen mee te doen, het gaat vooral om bereikbaarheid.

Goedkopere aanbieders

Als je kiest voor sim only, kun je ook terecht bij aanbieders die zich hoofdzakelijk richten op sim only abonnementen. Deze aanbieders hebben geen eigen telefoonnetwerk, maar gebruiken een van de grote netwerken in Nederland. Doordat ze zelf minder doen, maken ze ook minder kosten. Daardoor zijn de prijzen voor mobiele abonnementen vaak lager bij een sim only aanbieder. Dat scheelt het bedrijf weer in de vaste lasten.

Qua smartphone hebben je medewerkers ook niet het allernieuwste high-end toestel nodigt. Kies om de kosten te beperken voor een nieuw mid-range toestel, een refurbished smartphone of een telefoon die al één of twee jaar uit is.