3 manieren om kandidaten naar jouw bedrijf te trekken

Laatst bijgewerkt: 29-06-2022 19:03:34

Persbericht - Ben jij op zoek naar nieuwe toptalenten die aan de slag willen bij jouw bedrijf? Tegenwoordig is het een grotere uitdaging om openstaande vacatures op te vullen. Echter, het is niet onmogelijk

De kunst is om talenten op de juiste wijze aan te trekken en te overtuigen dat jouw bedrijf dé plek waar zij bij willen horen. En dat is niet door enkel online een vacature plaatsen. Hoe jij hier wel voor kan zorgen? Onder andere door onderstaande tips!

1. Val op met je vacature

Wanneer je op zoek bent naar openstaande vacatures binnen een bepaalde functie, valt het je vast direct op hoe groot het aanbod is. Waar je dan voor moet zorgen, is dat je opvalt tussen al die andere vacatures. Hoe je dat doet? Dat kan op verschillende manieren. Zorg bijvoorbeeld voor een vacaturetekst die niet zo standaard is. Val op met een aantrekkelijk stuk waarin jij de lezer overtuigt hoe leuk het werken binnen jouw bedrijf is. Wil je nog meer opvallen? Voeg er dan visuele content aan toe, zoals foto’s of een ‘werken bij’-video.

2. Werk aan je employer branding

Wij horen je al denken: ‘Maar wat is employer branding?’. Bij employer branding draait het om het aantrekkelijk maken van je werkplek. Voor huidige én potentiële medewerkers. Door middel van verschillende activiteiten zorg je ervoor dat je bedrijf over een positief employer brand beschikt. In andere woorden werk je aan een positief werkgeversmerk. Hierbij wordt nagedacht aan een strategie om het beeld van huidige medewerkers positief te houden ten opzichte van het bedrijf. Is die namelijk positief, dan is het ook aantrekkelijker voor nieuwe talenten om in gesprek te gaan met je bedrijf.

3. Deel de vacature op verschillende platformen

Waar vroeger vooral werd gewerkt met een vacature plaatsen in de krant of uitzetten bij een uitzendbureau, is dat nu heel anders. Tegenwoordig zijn er veel platformen waarop vacatures gedeeld kunnen worden. Uiteraard is de krant of een uitzendbureau nog steeds een optie. Er is echter veel meer mogelijk. Denk aan de inzet van recruiters, online vacaturebanken maar ook de kracht van social media. Zet je deze verschillende platformen in voor jouw openstaande vacature? Dan zorg je er gegarandeerd voor dat een grote groep mensen in aanraking komt met jouw bedrijf en vacature!