Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Zo groeit Flatline Agency (vh Orange and Lemons) door naar de volgende fase

In samenwerking met Flatline Agency - Ze programmeren op hetzelfde software framework als waarop YouTube, Spotify en Instagram zijn gebouwd. Hun klanten? Van mkb'ers om de hoek tot grote merken die in de Champions League van hun branche spelen. En dan te bedenken dat Flatline Agency nog geen 2 jaar bestaat en nu al de gevestigde orde uitdaagt.

Je leest nu: Zo groeit Flatline Agency (vh Orange and Lemons) door naar de volgende fase

Ze bouwen WordPress-websites, grote webshops, complexere applicaties voor mobiel, ontwikkelen artificial intelligence oplossingen en schrijven ingewikkelde algoritmes. Standaard zijn de digitale producties van de broers Dylan en Robin in ieder geval zelden. “Zo hebben we voor automerk MG een webapplicatie ontwikkeld waar dealers uit heel Europa nu mee werken”, vertelt Dylan, de jongste van de twee. “En voor een grote oliemaatschappij ontwikkelden we een algoritme waarmee ze de waarde van nieuwe olievelden kunnen voorspellen. Dat zijn complexe oplossingen, die vragen om veel specifieke kennis. Het zijn de opdrachten waar wij ons steeds meer naartoe aan het ontwikkelen zijn.”

High end development oplossingen
De eerste opdrachten dateren alweer van ruim 1,5 jaar geleden. Flatline Agency (“we wilden een originele naam die bij klanten blijft hangen”) heeft die startersfase inmiddels achter zich gelaten. Er staat nu een team van specialisten die high end development-oplossingen ontwikkelen voor opdrachtgevers uit diverse branches en verschillende omvang. Van kleine bedrijven tot gerenommeerde merken. “We zijn de insteek en de werklust van de kelder zeker nog niet verloren. Toen we net begonnen, waren er corporates die met enige argwaan naar onze werkwijze keken en zelfs een beetje bang waren. Zó snel een oplossing voor zo’n ingewikkelde uitdaging, een offerte binnen 24 uur, direct starten en een zeer schaalbare applicatie… dat kan toch niet? Inmiddels hebben we ons bewezen en tevens laten zien dat wij dit doen met de nieuwste technieken en een A-tot-Z-service. Hierdoor is de scepsis volledig weg”, aldus Dylan.

Transparant over aantal uren
Het team van Flatline Agency (vh Orange & Lemons) is sinds de start flink gegroeid en telt momenteel 12 mensen. Developers met name en een paar projectmanagers & designers. Zij worden door de broers Laseur gestimuleerd om zich minimaal 4 uur in de week bezig te houden met zelfstudie. “Het maken van een applicatie is een creatief en vormvrij proces waarbij duizenden ideeën samenkomen. We hebben specialisten uit verschillende disciplines in huis die effectief samenwerken om al die ideeën in één oplossing te verwerken.” Sales-mensen heeft het bedrijf niet in dienst en dat is een bewuste keuze. “Als je goed werk levert tegen een aantrekkelijke prijs, dan gaat je naam al snel rond zingen. Zo weinig mogelijk salesmensen, dat vind ik eigenlijk een mooi streven. Wat ook meehelpt is dat we altijd volkomen transparant zijn over de uren die een project kost. We leggen een urenberekening neer en wijken daar vrijwel nooit van af. Dat is helaas niet altijd gebruikelijk in deze branche en dit proberen wij dan ook actief te veranderen.”

Top Hires in het vizier
Dylan is 23, zijn broer Robin 5 jaartjes ouder. Dag en nacht zijn ze met hun bedrijf bezig. “Slapen jullie nooit? Dat soort vragen krijgen we regelmatig. Onze cowboy tijd is inmiddels voorbij, maar als iemand op vrijdagmiddag mailt voor een offerte, dan heeft die persoon voor het einde van het weekend een antwoord in z’n mailbox. Die snelheid en persoonlijke touch willen we behouden, ook als we verder blijven groeien.” Want dat is waar de broers op mikken. De komende jaren willen ze hun bedrijf uitbouwen en nóg meer grote merken aan zich binden. In personeel verwacht Dylan het komende jaar zelfs te verdubbelen. “Daarvoor mikken we op de zogeheten top hires, jongens en meiden die hun master afsluiten met een gemiddelde van minimaal 9,6 en ons in een sollicitatie iets kunnen bijleren. Zij hebben de skills die nodig zijn om de oplossingen te bedenken waar onze klanten om vragen.”

Ook kijken de gebroeders Laseur al met een schuin oog naar het buitenland. “We verwachten begin 2022 bij de bekende spelers in de Nederlandse markt aangetoond te hebben dat transparantie, service en werken met de nieuwste technieken ‘key factoren’ zijn. Dit zal voor ons dan ook het moment zijn om over de grens te gaan kijken.”

Wilt u uw bedrijf ook samen met Flatline Agency naar het volgende niveau tillen door een schaalbare, high-end development oplossing te bouwen – klik hier.