Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe Kiliaan Toorenaar events slimmer maakt met Close

Met 3 miljoen euro groeigeld op zak bouwen Kiliaan Toorenaar, Wiebe Weikamp en Chris Gruijters aan een nieuwe app die de Whatsapp voor de live event-industrie moet worden. ‘Als je event-bezoekers als premium klant ziet, dan gaat het pas echt vliegen.’

In samenwerking met 7 Ditches TV

Festivaltickets, tickets voor events of kaarten voor een exclusief feest: vroeger lag je nog in een slaapzak voor de deur voor een entreebewijs. Nu bestel je tickets online en ontvang je een saaie e-mail met PDF. Dat kan beter, dacht Kiliaan Toorenaar.

De voormalige commercieel directeur bij Marktplaats wil met Close (22 medewerkers) events waaronder concerten, musicals en voetbalwedstrijden letterlijk ‘close to’ de bezoeker brengen die net een kaartje heeft gekocht. Binnen de app van Close krijgt ieder event zijn eigen omgeving.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Upsell 

Close brengt de kennis uit de online-industrie naar events (waaronder ook musea en restaurants), waardoor die ook kunnen losgaan op het verzamelen data, customer journeys en upsellen. De startup werkt onder meer voor Stage Entertainment en sterrenrestaurant The Jane (Antwerpen).

Het Amsterdamse bedrijf haalde in april 3 miljoen euro op bij Disruptive Technology Ventures, een investeringsfonds van onder meer Ad Scheepbouwer (ex-CEO KPN) en Fox-IT-oprichters Ronald Prins en Menno van der Marel. In de raad van advies van Close zit naas Scheepbouwer ook Jacques Kuyf, de voormalige directeur van FD Mediagroep. “Het is fantastisch om toegang te hebben tot zo veel expertise”, zegt Toorenaar.