1) Benader een tevreden klant
Hoe profiteren anderen van mijn product of dienst? Geef jezelf een egoboost en laat een tevreden klant haar verhaal doen. Zet dat ‘succesverhaal’ in bij verkoopgesprekken.
2) Oefen je pitch
Wat zijn de drie redenen waarom een klant met je in zee moet gaan? Welke toegevoegde waarde kan je bieden die je concurrent niet kan? Een geoliede pitch maakt je zeker en helpt kernachtig en overtuigend te reageren op vragen.
3) Leun op aanbevelingen
Koud bellen werkt het best bij een gezamenlijke kennis. Een tevreden klant geeft je die referentie graag. Benader ook potentiële klanten waarmee je geen zaken doet, maar die wél contacten hebben met mogelijke afnemers.
4) Fris je kennis op
Zorg dat je nieuwe ideeën oppikt van mensen in je omgeving en kennis opdoet van verkoopervaringen van anderen.
5) Koud bellen
Het spannendste onderdeel van de acquisitie. Wie de voorgaande stappen goed op orde heeft, belt een stuk zekerder.