Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Zo overtuig je een nieuwe klant

De houdbaarheid van successen is beperkt. Ooit komt het moment dat je je weer moet richten op acquisitie. Hoe herwin je de overtuiging, het enthousiasme, de scherpte? 5 tips:

1) Benader een tevreden klant

Hoe profiteren anderen van mijn product of dienst? Geef jezelf een egoboost en laat een tevreden klant haar verhaal doen. Zet dat ‘succesverhaal’ in bij verkoopgesprekken.

2) Oefen je pitch

Wat zijn de drie redenen waarom een klant met je in zee moet gaan? Welke toegevoegde waarde kan je bieden die je concurrent niet kan? Een geoliede pitch maakt je zeker en helpt kernachtig en overtuigend te reageren op vragen.

3) Leun op aanbevelingen

Koud bellen werkt het best bij een gezamenlijke kennis. Een tevreden klant geeft je die referentie graag. Benader ook potentiële klanten waarmee je geen zaken doet, maar die wél contacten hebben met mogelijke afnemers.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

4) Fris je kennis op

Zorg dat je nieuwe ideeën oppikt van mensen in je omgeving en kennis opdoet van verkoopervaringen van anderen.

5) Koud bellen

Het spannendste onderdeel van de acquisitie. Wie de voorgaande stappen goed op orde heeft, belt een stuk zekerder.