Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Zakenreizigers willen zich overal thuis voelen

Zakenreizen zijn voor steeds minder managers weggelegd. Maar degenen die de nacht ergens anders doorbrengen voor de zaak, vinden het belangrijk dat ze zich daar thuis voelen. Helaas is dat vaak niet het geval.

Driekwart van de Nederlanders die voor zakelijke doeleinden wel eens in een zakenhotel overnachten, vindt het belangrijk dat zij zich daar thuis voelt. Nu is dat vaak niet het geval: de onpersoonlijke sfeer in zakenhotels is één van de grootste ergernissen bij zakelijke reizigers. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Accor Hotels onder 528 Nederlanders die voor hun werk minstens twee keer per jaar in een hotel overnachten.

Slecht
Hotels die vooral mikken op zakelijke gasten hebben vaak een zakelijke en daardoor onpersoonlijke uitstraling. Dit wordt lang niet altijd door de gasten gewaardeerd. Bijna driekwart beoordeelt de sfeer en gezelligheid in zakenhotels als neutraal of zelfs slecht. De onpersoonlijke sfeer staat dan ook bovenaan de top drie van ergernissen. Gevolgd door slecht onderhoud van de kamers en onvriendelijkheid van het personeel.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Wensen
Gevraagd naar de wensen zegt meer dan de helft een persoonlijke en meer huiselijke sfeer te verwelkomen. Ook klantvriendelijke en servicegerichte medewerkers staan bovenaan het wensenlijstje. Verder bestaat de top drie van wensen uit hogere kwaliteit van het eten en een persoonlijke en meer huiselijke sfeer. Andere zaken die belangrijk worden gevonden zijn een goede hygiëne, zakelijke faciliteiten zoals draadloos internet, aansluitingen voor apparatuur zoals een laptop en de aanwezigheid van een bureau op de kamer om aan te werken.