Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Waarom steeds meer bedrijven goede doelen steunen

Goede doelen steunen als bedrijf, waar kies je dan voor? Mth accountants & adviseurs koos heel bewust voor jongeren en kwam bij UNICEF Business Buddies uit. “De jeugd heeft de toekomst. Als werkgever van veel jong talent vinden wij de ontwikkeling van jongeren belangrijk.”

Ben Heimensen, mth adviseurs
Ben Heimensen, mth adviseurs Foto: mth adviseurs

Ben Heimensen is partner bij mth accountants & adviseurs. “Ik ben adviseur van ondernemers in het mkb. Mijn drive is ondernemers te helpen bij het realiseren van hun doelen, dus door hen bijvoorbeeld te helpen om realtime inzicht te krijgen in hun financiën.”

Heimensen kwam via een werkrelatie in aanraking met UNICEF Business Buddies en kreeg zijn collega’s van Mth enthousiast. “De jeugd heeft de toekomst. Een gezonde maatschappij start met een beschermde leefomgeving van een kind. Ik kan er slecht tegen als kinderen onrecht wordt aangedaan en niet kunnen opgroeien in een beschermde omgeving. Daarom heb ik Mth accountants & adviseurs gevraagd om UNICEF Business Buddie te worden.”

Bewust gekozen voor jongeren

Er zijn 3 Buddie pakketten beschikbaar en Mth koos voor een pakket (Extra) waarbij je uit drie thema’s kunt kiezen om te doneren: de bescherming van de rechten van kinderen op de vlucht, goede voeding voor ieder kind en weerbare jongeren. Mth accountants & adviseurs koos heel bewust voor het thema jongeren. Heimensen: “Als werkgever van veel jong talent vinden wij de ontwikkeling van jongeren enorm belangrijk. Het kunnen opgroeien in een omgeving waar je je talent kan ontwikkelen en kan inzetten zal uiteindelijk de wereld alleen maar beter maken.”

Teruggeven aan de maatschappij

Heimensen: “Het is onze missie om bij te dragen aan persoonlijk geluk, zakelijk succes en maatschappelijke voorspoed. Dit doen wij door ondernemend Nederland en onze medewerkers te ondersteunen met hoogwaardige kennis, een groot zakelijk netwerk en betekenisvolle relaties. Vanuit deze missie en onze kernwaarden past het goed bij ons bedrijf om ons te verbinden aan een maatschappelijk doel, in dit geval UNICEF. Ons bedrijf heeft een zakelijk karakter,  maar we vinden het belangrijk om het welzijn van onze medemens niet uit het oog te verliezen. Als Mth accountants & adviseurs staan we midden in de maatschappij en geven dan ook graag iets terug, zeker als het gaat over de toekomst van jongeren, waar ook ter wereld.”

Over UNICEF Business Buddies

UNICEF Business Buddies

Er zijn 3 manieren om als bedrijf betrokken te zijn als Buddie: Start (v.a. 2.500 euro per jaar), Complete (v.a. 5.000 euro per jaar) en Extra (v.a. 10.000 euro per jaar). Vanaf de optie ‘Complete’ heb je als bedrijf de mogelijkheid om uit drie thema’s te kiezen om te doneren. Deze thema’s zijn: de bescherming van de rechten van kinderen op de vlucht, goede voeding voor ieder kind en weerbare jongeren. Bedrijven kunnen zich op deze manier direct en duurzaam inzetten voor de rechten van ieder kind. En betalen met een jaarlijkse of eenmalige bijdrage. Afhankelijk van het gedoneerde bedrag  ontvangen deelnemers het UNICEF Business Buddies certificaat, het UNICEF Business Buddies beeldmerk en (na drie jaar onafgebroken buddieschap) het UNICEF Business Buddies geschenk. En niet onbelangrijk, de kosten zijn ook nog eens aftrekbaar.

De bescherming van de rechten van kinderen op de vlucht

Dat kinderen moeten vluchten is al erg genoeg, maar ze krijgen onderweg ook nog eens te maken met gevaren als geweld, uitbuiting en mishandeling. Als kinderrechtenorganisatie van de Verenigde Naties wil UNICEF dat kinderen op de vlucht gewoon kind kunnen zijn. Of ze op de vlucht zijn in hun eigen land, de regio, of in Europa: overal hebben ze net als alle andere kinderen recht op veiligheid, bescherming en op basisvoorzieningen als onderwijs en schoon water.

Jongeren tussen de 10 en 18 jaar

In 2030 zullen er acht keer meer jongeren dan kinderen zijn. De meesten zullen in lage- en middeninkomenslanden wonen. Het is belangrijk dat jongeren zich op hun toekomst voorbereiden, want dan is de kans een stuk groter dat ze later een baan vinden en bovendien mentaal en lichamelijk gezonder zijn. UNICEF wil hen een gereedschapskist geven. Met een goede opleiding kunnen jongeren een actieve bijdrage leveren aan de maatschappij en deelnemen aan de veeleisende arbeidsmarkt van de 21ste eeuw. En als ze weerbaar zijn en weten dat ze rechten hebben, kunnen ze beter voor zichzelf en anderen opkomen.

Goede voeding voor ieder kind

Wereldwijd krijgt één op de drie kinderen onder de vijf jaar geen goede voeding. Slecht gevoede kinderen kunnen ondervoed zijn, of – en dat is de andere kant van de medaille – overgewicht hebben. UNICEF wil dat alle kinderen goede voeding krijgen, zodat ondervoeding én overgewicht bij hen drastisch zullen afnemen. Ze behandelen ondervoede kinderen, geven voorlichting en stimuleren samen met scholen gezond eetgedrag.

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Word ook UNICEF Business Buddie! Meld je aan via www.unicef.nl/businessbuddies en ontvang direct na aanmelding een welkomstpakket.