Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Vakantieveilingen trekt Europa in

Vakantieveilingen trekt Europa in
Je leest nu: Vakantieveilingen trekt Europa in

Emesa rolt het concept achter het populaire Vakantieveilingen.nl uit binnen Europa. Het eerste buitenlandse filiaal is geopend in Duitsland.

Daar gaat het opereren onder de naam Aladoo.de, bevestigt directeur Marcel Beemsterboer aan vakblad ReisRevue. De site ziet er anders uit dan de Nederlandse versie, maar wijkt conceptueel weinig af. De officiële lancering vindt later dit jaar plaats.

Aaladoo is de merknaam waarmee Emesa op de buitenlandse markt wil groeien. De domeinnaam is geclaimd in verscheidene landen, waaronder België, Frankrijk, Spanje, Engeland en Italië.

Emesa, het moederbedrijf van Challenger van 2010 Vakantieveilingen.nl, vond in maart dit jaar in OAKLEY Capital een nieuwe eigenaar. De Britse investeringsmaatschappije verwierf een meerderheidsbelang. Twee van de drie oprichters werden uitgekocht.

Voor de Duitse markt werd een team van medewerkers in Keulen opgezet, onder leiding van Tijl Timmer. Duitsland is niet de eerste buitenlandse markt voor moederbedrijf Emesa. Met dochter InpakkenEnWegwezen.nl werd al eerder de gang naar de Belgische markt gemaakt.

Emesa exploiteert naast VakantieVeilingen.nl twee andere websites: InpakkenenWegwezen.nl en ActievandeDag.nl. De drie websites hebben ruim 63 miljoen bezoekers getrokken, nu 6 miljoen per maand. Het bedrijf heeft 100 werknemers in dienst en boekte in 2010 meer dan 100 miljoen euro aan consumentenbestedingen. De brutowinst bedroeg meer dan 13 miljoen euro. Vakantieveilingen.nl is met ruim 4,5 miljoen bezoekers per maand de marktleider op het gebied van online veilingen van vakanties en vrijetijdsarrangementen.

Elke week het beste van TechBusiness in de mail? Vraag de nieuwsbrief aan.