Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Powering growth

Cursist Caroline Brouwer, eigenaar The Brand Identity: "Ik heb weer de kracht leren kennen van een businessgame".


Training
powering growth
Leerdoel Het leren ontwikkelen van strategieën vanuit een daadwerkelijke klantbeleving
Organisatie Insead
Duur 5 dagen
Prijs € 8.200
Cursist Caroline Brouwer, eigenaar The Brand Identity

Een lang gekoesterde droom?

“Eigenlijk wel. Ik wilde al heel lang naar Insead om deze en een andere module, competitive strategy, te volgen. Maar in mijn vorige baan, directeur corporate communications & marketing bij PON, kwam het er telkens niet van. Toen ik besloot voor mezelf te beginnen heb ik de twee modules alsnog mogen doen, als afscheidscadeau…”

En, maakt Insead de beloftes waar?

“Ik vind van wel. Het is waanzinnig intensief, na vijf dagen ben je gesloopt. Maar het is een prettige combinatie van theorie, praktische opdrachten en het werken met nog een twintigtal mensen met een vergelijkbare achtergrond en ambitie. Een niet onaardige bijkomstigheid is het internationale netwerk dat je aan zo’n leergang overhoudt. Ik heb bij die twee modules overigens niets gehoord wat ik nog niet eerder was tegengekomen. Maar de context en de intensiteit zijn anders. Het zet je weer op scherp en vergroot de bruikbaarheid van wat je weet.”

Maar toch nog wel één eye opener tegengekomen?

“Ik heb weer de kracht leren kennen van een businessgame, in dit geval een gesimuleerde invoering van een ERP-systeem. Daardoor werd me weer duidelijk dat we ongelooflijk veel aannames doen over effectiviteit, over hoe mensen reageren, over hoe de weerstand in een organisatie zich ontwikkelt, maar dat we zelden grond voor hebben. Zo’n game drukt je met de neus op een aantal – vaak vermijdbare – fouten.”

Wekelijks de nieuwsbrief van Werk en Leven ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Wat gebruik je vandaag de dag nog van deze cursus?

“In mijn rol als consultant ben ik nu
nog scherper op de – vaak impliciete – aannames die liggen onder de ontwikkeling van positionerings- en merkstrategieën. Het helpt me zeker om ­betere vragen te stellen aan de directies waar ik in mijn werk mee aan tafel zit.”

>> Dit artikel komt uit MT Magazine. Abonnement?