Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Pieter Zwart (Coolblue) GameChanger van het Jaar 2013

Pieter Zwart van Coolblue is in Amsterdam uitgeroepen tot GameChanger van het Jaar 2013. Runners up zijn Rob Baan en Jan Veenendaal.

De GameChanger van het Jaar 2013 is bekend en hij heet Pieter Zwart. De oprichter en ceo van Coolblue is vandaag tijdens het GameChangers-event in Amsterdam tot winnaar uitgeroepen, door een jury onder leiding van Willem Vermeend. Zwart liet in de pitch-finale Rob Baan (Koppert Cress), Marc Muller (Emesa), Carel van Sorgen (247Tailorsteel) en Jan Veenendaal (Keykeg) achter zich. Nummer 2 werd Rob Baan, terwijl Jan van Veenendaal, die helaas afwezig was door gezondheidsproblemen, werd benoemd tot nummer drie. Zijn dochter Anita, die ook actief is binnen het bedrijf, deed de pitch voor hem. 

=> Lees ons interview met Pieter Zwart: Klanttevredenheid als allerhoogste doel

Uit het juryrapport

Het oordeel van de jury, in de woorden van voorzitter Willem Vermeend: 'Coolblue is een ongelofelijk mooi bedrijf, een sieraad voor dit land. Het is een brutaal bedrijf met een visie, alles zit erin.' Zwart droeg de prijs op aan zijn medewerker Nick Lenten, 'de enige directeur tevreden klanten van Nederland'. 

Doel: een miljardenbedrijf worden

Zwart vertelde tijdens zijn pitch dat hij van Coolblue een miljardenbedrijf wil maken. 'Ik verwacht dat we een miljardenbedrijf in wording zijn. Dit jaar zal het bedrijf een jaaromzet van zo'n 240 miljoen euro behalen. Daarnaast, en dat is niet zo bescheiden maar wel waar, denk ik dat wij on-Nederlands goed zijn in wat wij doen. We leunen niet op investeringen, maar op fans. Dat is ook internationaal goed schaalbaar.'

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Meest klantgerichte bedrijf

Coolblue heeft als doelstelling het meest klantgerichte bedrijf op aarde te worden. Zwart: 'Onze afdeling klantenservice is de belangrijkste afdeling. Ons telefoonnummer staat pontificaal op al onze websites, en als je daar naar belt dan krijg je misschien wel Hugo aan de telefoon. Hij wordt niet afgerekend op verkopen, maar op het feit of hij je boven verwachting heeft geholpen.' Coolblue wil groeien met kleine stapjes, vertelde Zwart: 'We willen elke dag een beetje beter worden.'  

Uit 50 genomineerden gekozen

Management Team benoemt sinds 2012 de GameChangers van Nederland, personen die met hun bedrijf een volledig nieuw speelveld definiëren. Vorig jaar ging Jos de Blok, oprichter van Buurtzorg, met de titel aan de haal. Bekijk de 50 personen die dit jaar genomineerd waren.