Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Nerdalize wint Crowdfunding Awards

Nerdalize, disruptor van de cloud computing-industrie, draaide het afgelopen jaar de beste crowdfundingcampagne van Nederland. Het Delftse bedrijf is donderdag uitgeroepen tot winnaar van de Crowdfunding Awards 2017, georganiseerd door branchevereniging Nederland Crowdfunding en Sprout.

Nerdalize vernieuwt de markt voor cloud computing door middel van een gedecentraliseerd netwerk van servers. Die worden ondergebracht bij particuliere woningen, waardoor de warmte van zo’n Cloudbox (zie foto hieronder) niet verloren gaat, maar gebruikt voor om die huizen te verwarmen.

Nerdalize cloudbox

Het Delftse bedrijf scoorde via een campagne bij Symbid behalve funding een marketingbereik om je vingers bij af te likken. Via Symbid werd er een bedrag van ruim 760.000 euro opgehaald, bij ruim 600 crowdfunders. Daarnaast kreeg de campagne veel media-aandacht in binnen- en buitenland, bij onder andere RTL Nieuws, The Verge en Mashable.

Eric Schmidt

Ook via social media had de campagne een enorm bereik. Zelfs Hollywood-icoon Ashton Kutcher en Google’s CEO Eric Schmidt berichtten over de Nerdalize crowdfundingcampagne. Na eerdere crowdfundingcampagnes en tussentijds aansluiten van Eneco als strategische partner gaf Nerdalize investeerders wederom de kans om in te stappen in zijn groeiende bedrijf.

Een jury bestaande uit Simon Douw (Douw&Koren), Gianluca Valentini (Gringotts Ventures) en Philip Bueters (chef redactie Spout) koos Nerdalize uit een longlist van 22 ondernemers.

Lees ook: Deze 22 ondernemers zijn genomineerd voor de Crowdfunding Awards

Eervolle vermelding voor Fish Tales en Moyee

Daaronder ook Fish Tales en Moyee, die een eervolle vermelding krijgen.

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Fish Tales haalde een half miljoen op via OnePlanetCrowd. De jury: “Duurzaam vissen krijgt steeds meer aandacht van consumenten en Fishtales geeft biedt een interessante investeringsmogelijkheid binnen deze trend. Mooi om te zien hoe de crowd hier is ingestapt om het vismerk nu ook naar de Duitse consument te brengen.”

Ook koffie-merk Moyee runde zijn campagne (250.000 euro) bij OnePlanetCrowd. “Moyee wist veel media-aandacht te realiseren met zijn crowdfundingcampagne en probeert de crowd ook echt onderdeel te maken van zijn verhaal door awards uit te geven.”